افتتاح مدرسه زنده یاد دکتر محمد صادق بهلولی در مراغه

مدرسه زنده یاد «دکتر محمد صادق بهلولی» در شهر مراغه افتتاح شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، دکتر مهرداد بهلولی جراح و پزشک حاذق کشورمان در مراسم افتتاح این مدرسه که به نام پدرشان زنده یاد دکتر محمدصادق بهلولی از پزشکان برتر شهر مراغه می باشد، در مقدمه ای از انگیزه مرحوم دکتر بهلولی در بنیان مدرسه اظهار داشت : پدر همیشه بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید داشتند مهم ترین سرمایه غیر روی جوانان و نوجوانان جامعه می‌دانستند و تاکید داشتند که جوامعی پیشرفت خواهند داشت که اهمیت بیشتری به آموزش و پرورش نسل جوان خود بدهند و همیشه تصمیم و آرزوی احداث مدرسه ای در شهری که عاشقش بودند را داشتند.

با پیشنهاد مسئولان محترم آموزش و پرورش وقت تصمیم به این شد که این مدرسه که تقریبا ساختمانی مخروب و قدیمی داشت تخریب و از نو ساخته شود. متاسفانه شروع بیماری کرونا باعث تعویق در افتتاح مدرسه شد تا که به امروز رسیدیم و امروز بسیار خوشبختم که توانستیم با همکاری مسئولین محترم آموزش و پرورش و نوسازی استان شاهد افتتاح و خدمت رسانی این موسسه آموزشی باشیم.

وی افزود: تنها گله ما از روزگار عدم حضور پدر در روز تحقق آرزوهایش در کنارمان هست . گرچه مطمئن هستیم یادشان همیشه در کنارمان و دعای خیرش بدرقه راهمان خواهد بود. امیدواریم همانطور که آرزوی پدر بود از کلاسهای این مدرسه و در زیر سایه زحمات دبیران و معلمان بزرگوار فرزندان بزرگ و برومندی که آینده سازان این خاک و بوم هستند تربیت پیدا کند.

دکتر بهلولی خاطر نشان کرد: آرزومندیم این ملک به جایگاهی برسد که برای خدمت رسانی نیازی به کار خیر نباشد.

وی در خاتمه قطعه شعری را که در میان دست‌نوشته‌های زنده یاد دکتر محمد صادق بهلولی بوده و ترجمه یک شعر ناظم حکمت در اهمیت دادن به نسل جوان می‌باشد را تقدیم حضار کرد:
“دنیا را به کودکان بدهیم
حتی برای یک روز
بدهیم مانند بادکنکی رنگارنگ
بازی کنند بازی کنند
دنیا را به کودکان بدهیم
مانند یک سیب بزرگ
مانند یک نان گرم
چیزی نیست یک روز
دنیا را به کودکان بدهیم
حداقل برای یک روز
که دنیا دوستی را درک کند
کودکان
دنیا را از دست ما خواهند گرفت
و درختان جدید بر آن خواهند کاشت.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.