افزایش ۳ برابری موارد شناسایی امیکرون در آذربایجان شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش سه برابری موارد شناسایی شده مبتلایان به اُمیکرون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر شیوع این سویه از ویروس کرونا در سطح استان شدت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، دکتر حسین حقائی در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی استان، اظهار داشت: اکنون ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی مجموع تعداد بستری شده های استان را ۶۶۱ بیمار اعلام کرد و افزود: ۱۴۷ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حقائی با بیان این‌که میزان همه گیری سویه امیکرون در بین کودکان افزایش قابل توجهی داشته و ۲۰ درصد موارد شناسایی و بستری‌ها را شامل می‌شوند، ادامه داد: از هفته گذشته واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله در استان آغاز شده و تاکنون ۲۱.۲۵ درصد این گروه سنی دز اول واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد، دز سوم واکسن از ابتلای شدید و مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند، اعلام کرد: در روزهای آتی، واکسیناسیون ۵ تا ۹ ساله‌ها نیز در استان آغاز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.