۲۱۴ خانوار آذربایجان شرقی به اسناد املاک خود دست یافتند

در آیین ویژه ای با عنوان املاک مردم؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: آیین واگذاری ۲۱۴ فقره از “اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی” به مردم تحت عنوان “املاک مردم” در تبریز نیز برگزار شد.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با شهرهای ساری، گرگان، بیرجند و بندرعباس و سایر استانها برگزار گردید مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی حضور داشتند.

پرویز فتاح – رئیس بنیاد مستضعفان کشور – در ارتباط تصویری با این آیین گفت: با توجه به مساحت محدود اراضی و املاک غصبی در آذربایجان شرقی انتظار داریم روند واگذاری این اسناد با جدیت و سرعت مضاعف پیگیری شود تا این حق هر چه سریع تر به صاحبان واقعی خود که همانا مردم است بازگردد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان آذربایجان شرقی و اردبیل در آیین املاک ملت گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تا کنون ۱۱۳ هزار سند ملکی به صاحبان اصلی آنها بازگردانده شده که سه هزار و ۵۷۵ مورد از این واگذاری ها از سال ۹۴ تاکنون در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل صورت گرفته است.

رامین پورحسن ارزش این اسناد را ۹۱ میلیارد تومان و مساحت آنها را ۴۰ هکتار اعلام کرد و افزود: بر این اساس سه هزار و ۳۷۰ سند مربوط به املاک غصبی خاندان پهلوی در شهرستان میانه، ۱۳۱ سند در یکی از مناطق خلخال و ۷۴ سند نیز در شهر تبریز پس از طی مراحل قانونی به صاحبان آنها واگذار شده اند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروز بخشی از این املاک در قالب ۲۱۴ سند شامل ۷۴ سند ملکی در تبریز و ۱۴۰ سند در میانه به مردم واگذار می شوند که اسناد املاک واگذاری در تبریز مربوط به پنج هزار متر مربع از املاک کوی امام رضا (ع) در منطقه طالقانی و نیز ۱۶ هزار متر مربع از املاک غصبی در شهرستان میانه هستند.

پورحسن تاکید کرد: ارزش این تعداد سند معادل ۳۷ میلیارد تومان است که اسناد و مدارک مربوط به این املاک بدون ریالی هزینه و به عنوان هبه از سوی مقام معظم رهبری به صورت کاملاً رایگان به مردم واگذار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.