صنعتگران ایرانی از منطقه صنعتی سازمان یافته کایسری ترکیه بازدید نمودند؛ اقتصاد ارزان در اختیار ببرهای آناتولی

عصر آزادی آنلاین، احتمالاً در هیچ‌ جای دیگری از ترکیه رفتار کلاس جدید کسب و کار به اندازه شهر کایسری آناتولی قابل رویت نیست، به همین دلیل اعضای هیئت مدیره انجمن صنعتگران و بازرگانان تورک‌ ایران با یونس امام‌اوغلو، رئیس هیئت مدیره منطقه صنعتی سازمان یافته کایسری ترکیه دیدار کردند.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس هیئت مدیره انجمن صنعتگران و بازرگانان تورک‌ ایران در این دیدار طی سخنانی کوتاه با بیان اینکه در گذشته حجم مبادلات تجاری بین ترکیه و ایران به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسید گفت: این رقم به دلیل تحریم و همه‌گیری کرونا کاهش قابل توجهی داشته است.
سعید محمد جان افزود: برای احیاء و توسعه تجارت تلاش کرده و می‌خواهیم تُجار کایسری و ایران را گرد هم آورده و تجارت را با کمیته‌های خرید متقابل افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره منطقه صنعتی سازمان یافته کایسری ترکیه نیز تاکید کرد که دولت‌ها از طریق تجارت به یکدیگر نزدیک می‌شوند و از این نظر تلاش خواهند کرد تجارت بین ترکیه و ایران را توسعه داده و صنعتگران کایسری نقش فعالی در این روند ایفا نمایند.
یونس امام اوغلو ادامه داد: به لطف سیاست‌های آزادسازی اقتصادی که در دهه ۸۰ اجرا شد موج جدیدی از محصولات و صنعتگرهای اهل کایسری به پیشینیان خود ملحق شده و بیشتر صنعتگران جدید، کایسری را به عنوان پایگاه فعالیت‌شان انتخاب می‌کردند.
وی افرود: کایسری به خاطر داشتن زیرساخت‌های مناسب، رشد صنعتی چشمگیری از سال ۲۰۰۰ به بعد به دست آورد و اکنون یکی از شهرهای کلیدی است که به واقع در خور اسم “ببرهای آناتولی” است و حتی در سال ۲۰۰۴ به کتاب رکوردهای گینس نیز راه یافت.
امام اوغلو اضافه کرد: کایسری، در مقام یکی از قطب‌های ساخت مبلمان ترکیه، در سال ۲۰۰۷ برای کشورش یک میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات به ارمغان آورد.

کایسری در آناتولی مرکزی واقع شده و اطراف آن را شهرهای سیواس، یوزگات، نوشهیر، نیغده، آدانا و کاهرامان‌ماراش فرا گرفته اند.
این شهر به خاطر بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که هواپیما و قطار و اتوبوس به وفور پیدا می‌شود که همه روزه از مناطق مختلف ترکیه و حتی خارج از مرز، به آنجا سفر می کنند.
کایسری مرکز تجارت و صنعت منطقه آناتولی مرکزی بوده و سه منطقه صنعتی سازماندهی‌ شده دارد که شامل کایسری، معمارسینان و اینچه‌سو می باشد.
در کایسری ۳۲۰ موسسه صنعتی بزرگ وجود دارد و ۱۳ مورد از بزرگ‌ترین ۵۰۰ کارخانه برتر ترکیه در این شهر قرار دارند.
منطقه آزاد کایسری در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده و امروزه بیش از ۴۳ کارخانه و ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه را در خود جای داده است که شامل تولید، بازرگانی، مدیریت انبارها، نصب و باز کردن، مونتاژ و جداسازی قطعات، تجارت، تعمیرات و نگهداری، بانکداری و بیمه، لیزینگ و تاسیسات نمایشگاهی. منطقه آزاد تجاری کایسری با هزینه هشت دلار به ازای هر مترمکعب، یکی از ارزان‌ترین مناطق آزاد دنیاست!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.