جان باختن ۸۲۱ نفر در حوادث رانندگی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی از جان باختن ۸۲۱ نفر در حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر علی صفایی فرد مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد جان باختگان ۶۵۷ نفر بود ۲۵ درصد افزایش داشته است با این توضیح که ۱۳ نفر از این آمار در خارج از استان فوت شدند.

همچنین در این مدت ۲۵ نفر در حوادث غیر ترافیکی و ۱۷ نفر نیز به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باختند. از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۶۵۳ نفر مرد و ۱۶۸ نفر زن بودند که هر کدام به ترتیب ۱۵ و ۹۱ درصد افزایش یافت.

بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۵۴۸ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۸۷ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۳ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۳۱ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شد. همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیر ترافیکی) و ۱۷ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کردند.

در دی‌ماه امسال ۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند. این آمار هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵درصد افزایش داشت که ۵۱ نفر از آنان مرد و ۱۳ نفر زن بود.

در ۱۰ ماهه نخست امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۳ هزار و ۵۹۰ نفر بود که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۰۵ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۲هزار و ۱۲۲ نفر گزارش شده بود حدود ۱۲ درصد افزایش داشت.

همچنین در دی‌ماه امسال نیز یک‌هزار و ۱۰۱ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۸۷۷ نفر بود حدود ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۹ در استان ۷۵۷ نفر بود که از این تعداد ۱۱۶ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد بود.

مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۵ نفر گزارش شد که ۳ هزار و ۴۲۹ نفر از آنان زن و۱۰ هزار و ۵۹۶ نفر مرد بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.