مدیر مرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی عنوان کرد؛ مسیر طرح ایده فناورانه تا تجاری سازی نیازمند تعریف جایگاه عوامل دخیل است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر مرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که مجموعه های صنعتی، اقتصادی و فعالان دانش بنیان جایگاه خود در زیست بوم نوآوری و فناوری را بدانند خیلی سریعتر می توانیم محصولات دانش بنیان را در سطح ملی و استانی تولید نماییم.

رسول خالقی با بیان اینکه مسیر طرح ایده دانش بنیان و فناورانه تا تجاری سازی و تولید انبوه آن محصول نیازمند تعریف جایگاه هر یک از عوامل دخیل در این فرآیند است افزود: این مجموعه در مدلی به نام زیست بوم نوآوری و فناوری تعریف شده که در سطح ملی و شرکت های دانش بنیان گفتمانی جدید است و هدف این است تا هر یک از عوامل نقش خود را در طرح ایده تا تولید انبوه و تجاری سازی بدانند.
مشاور دانش بنیان شرکت های معتبر ملی ادامه داد: مجموعه های صنعتی نقش نمونه سازی را دارند تا واحدهایی که نقش انبوه سازی و تجاری سازی این محصولات را دارند به همراه صاحبان ایده های فناورانه باید جایگاه خود و انتظارات از دیگر بخش ها را بدانند تا مسیر درستی طی شود.
خالقی بیان کرد: ظرفیت های مختلفی در این زیست بوم از جمله صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق فناوری و نوآوری وجود دارد و معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با لیدری مجموعه های دانش بنیان توانسته حمایت موثری از تحقق این ظرفیت ها ایجاد کند.

▪️ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع

مدیر منتای آذربایجان شرقی در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: در صورت راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در صنایع استان زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان و کشور فراهم خواهد شد.
خالقی با انتقاد از عدم آشنایی مدیران صنعتی در بخش دولتی و خصوصی با مقوله دانش بنیان گفت: این عدم آشنایی معضلی برای استان شده و از اقتصاد دانش بنیان بی بهره ایم.
نفر برگزیده جشنواره های ملی دانش بنیان اضافه کرد: در گام نخست باید بدانیم محصول دانش بنیان چیست و چگونه می تواند در واحد تولیدی، توسعه پیدا کرده و چه منافعی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در صورت راه اندازی واحد قوی تحقیق و توسعه در صنایع آذربایجان شرقی زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان و کشور فراهم خواهد شد.
خالقی عنوان کرد: معاونت فن آوری ریاست جمهوری لیستی از محصولات و کالاهای دانش بنیان تهیه کرده که با شناخت این فهرست و تولید کالاهای دانش بنیان می توانیم از معافیت ها و منافع مختلف استفاده کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.