آیین رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی»

عصرآزادی آنلاین / علیرضا نیاکان:
آیین رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی در گفت‌وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی» با حضور نادر مشایخی و جمعی از چهره‌های تئاتر و سینما برگزار شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، این برنامه توسط مدرسه موسیقی مشایخی و انتشارات مرغابی و با همکاری موزه سینمای ایران یکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت 15 تا 17 در سالن فردوس موزه سینما باسخنرانی آقایان مانی سلطانی مدیرانتشارات مرغابی علی نصیریانبهزادفراهانی_سعید قطبی زاده _استادنادر مشایخی و پخش بخش‌هایی ازفیلم مستند زندگی استاد جمشید مشایخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آقای مهرتاش مهدوی بود ازدیگر بخش‌های این برنامه اهدای پرتره استادمشایخی که توسط مصطفی رحمانی هنرمند نقاش به تصوير کشیده شده بودبه موزه سینما اهدا گردید.

جمشید مشایخی در سال 1313 در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل شهرستان تنکابن در استان مازندران بود. وی دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر است. وی سال 1336 به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد.

اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر «بعد از سی سال» به کارگردانی علی نصیریان در سال 1339 بوده و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت. او حتی به خاطر بازی سینمایی‌اش برای مدتی از کار تئاتر اخراج شد.در واقع کار حرفه‌ای خودش را از سال 1349 به‌طور رسمی شروع کرد.

بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی‌رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست.

او در سال 1363، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.