افتتاح خانه نوآوری و فناوری ایران در ترکیه

در حاشیه برگزاری دومین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ترکیه و ایران صورت گرفت؛

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: دومین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ترکیه و ایران همزمان با مراسم افتتاح خانه «نوآوری و فناوری ایران در ترکیه» در استانبول برپا شد.

نمایندگان شرکت‌های ترکیه‌ای و ایرانی در عرصه‌های دانش‌بنیان، فناوری اطلاعات، سلامت مهندسی و خدمات مهندسی در چارچوب همایشی در استانبول گردهم آمدند.

در این همایش که برای دومین بار برگزار می‌شود نمایندگان 30 شرکت از ایران و 60 شرکت از ترکیه در آن شرکت کردند.

مهدی قلعه‌نوی – رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران – و پرویز کرمی – دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این کشور – و جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول نیز در این همایش که در ادامه آن خانه فناوری و نوآوری ایران در استانبول موسوم به IHIT افتتاح شد، حضور یافتند.

▪️ترکیه از شرکای اصلی تجاری ایران است

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه ترکیه از شرکای اصلی تجاری ایران است گفت: شرکت‌های ایرانی همکاری نسبتاً خوبی با ترکیه دارند زیرا ترکیه جزو شرکای اصلی ما است، اما ما هیچگاه هدفمند و منسجم در این زمینه گام برنداشته بودیم لذا برای نخستین بار در این زمینه گام برداری می‌کنیم تا بتوانیم ظرفیت شرکت‌های ایرانی و ترکیه‌ را در یک مجموعه ببینیم که در این صورت توسعه و پیشرفت را به اتفاق هم جلو خواهند برد.
مهدی قلعه‌نوی افزود: بدین صورت توانمندی‌های شرکت‌ های دو کشور تجمیع و سرعت و رشد بیشتری در این مسیر پیدا می‌کنند لذا توانمندی‌ های مهندسی و فنی شرکت‌های ایرانی و توان تجارت و اقتصادی شرکت‌های ترکیه‌ای به اتفاق هم می‌تواند مسیرهای بسیار بهتری برای تجارت دو کشور را فراهم کند.

▪️پنجمین خانه فناوری و نوآوری ایران در ترکیه گشایش یافت

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران با بیان اینکه همزمان با این همایش پنجمین خانه نوآوری و فناوری ایران در خارج از کشور در ترکیه گشایش یافت گفت: پس از افتتاح اولین مورد در کنیا، در کشورهای سوریه، روسیه و چین نیز افتتاح کردیم لذا امیدواریم خانه فناوری در ترکیه بتواند با توانمندی‌ها محصولات، خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایران را به سراسر جهان معرفی نماید.
وی ابراز امیدواری کرد: خانه فناوری و نوآوری ایران بستری برای همکاری شرکت‌ها و استارتاپ‌ های ایرانی و ترکیه‌ای در این فضا باشد.
این مسئول ایرانی با اشاره به شمار بالای تقاضای شرکت‌های ایرانی برای حضور در این همایش اظهار داشت که این شمار با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا تقلیل یافت.

گفتنی است قبل از این، نخستین همایش شرکت‌ های دانش‌بنیان و فناوری ترکیه و ایران در ژانویه 2020 برگزار شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.