افتتاح یک واحد گلخانه ای تولید علوفه در اهر برای اولین بار در سطح استان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از افتتاح یک واحد گلخانه ای تولید علوفه برای اولین بار در سطح استان در این شهرستان خبر داد.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان، مهندس محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که اين طرح از جمله طرحهاي بسيار با اهميتي است كه با توجه به نياز جامعه دامداران منطقه، علوفه مورد نياز دامها را فراهم مي كند گفت: وضعيت گلخانه هاي كوچك مقياس موجود در سطح شهرستان مطلوب مي باشد و بهره برداری از اين گلخانه توليد علوفه به روش هيدروپونيك از ابتكارات كارشناسان اين شهرستان محسوب مي شود.

وی ضمن اعلام آمارگلخانه هاي موجود در اين شهرستان كه علاوه بر 12 واحد موجود، 24 واحد در سطح 10 هكتار در حال تكميل می باشد افزود: اكثر  اين گلخانه ها در اراضي كمتر از 300 متر در داخل محدوده روستاها بوده و استفاده بهينه از منابع آبي از هدف هاي اصلي اجراي اين طرح ها محسوب مي گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: این گلخانه به صورت طبقاتی و در 8 طبقه می باشد که با ظرفیت تولید یک تن در روز با هدف مصرف بهینه آب، حفظ مراتع و منابع طبیعی و نیز فراهم ساختن علوفه تازه در تمام فصول سال ایجاد گردیده است.

مهندس اسدی در پایان خاطرنشان کرد: نوع محصول کشت شده در اين واحد گلخانه اي جو رقم جلگه است که زمان برداشت آن یک هفته بعد از تارخ كاشت مي باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.