هفت خان شورا

“عصرآزادی” از بلبشوی انتخاب شهردار جدید تبریز گزارش می دهد؛

? عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

نارضایتی شهروندان از عملکرد شهرداری تبریز نشان می دهد این تشکیلات یکی از نادر شهرداری های کشور است که ناکارآمدی بالایی دارد.
یکی از دلایل این کار، حضور و نقش آفرینی برخی مدیران درون مجموعه شهرداری است که به مرور به هفت مرد خبیث شهرت پیدا کردند!

این عارضه اکنون دامنگیر شورای ششم شهر شده و چهار مرد خبیث پیدا شده اند که در تلاش هستند با فتنه انگیزی، شورا و شهر تبریز را به حاشیه مبتلا نمایند!

در ماه های اخیر یک روز تراب محمدی را خراب کردند، یک روز علی جعفری را به حاشیه بردند، یک روز برنامه کُپی شده دست یونس فاتح دادند و رسوایش کردند، یک روز عباس رنجبر را به انحصار گرفتند و به بقیه اعضای شورا جسارت کردند و هفته قبل هم اکبر غفاری را کاندیدا نمودند و سپس از آن عبور کردند و این روزها هم درصدد طرح افراد جدید می باشند.

همه این رفتارها و حرکت های ناشیانه و هدف دار باعث خواهد شد تا تاریخ قضاوت بدی خواهد کرد و مردم تبریز هم این اقلیت پرهیاهو را فراموش نخواهند نمود.

باز هم اتفاقی نادر در شهر اولین ها رُخ میدهد؛ دومینوی انصراف گزینه های شهرداری برای کار نکردن با شورای ششم شهر تبریز به مرحله قابل توجهی می رسد!

شاهکارهای شورای ششم شهر تبریز در پیش و پس از استیضاح عباس رنجبر – شهردار ۱۷۰ روزه تبریز – به اندازه‌ای زیاد شده که هر گزینه‌ای که برای همکاری و انتخاب به‌ عنوان شهردار تبریز مطرح می‌شود پس از طرح نام، از کاندیداتوری انصراف می‌دهد به طوری که اکبر غفاری، یعقوب هوشیار و مظفر سلیمانی هم این کار را انجام دادند.

با انصراف یعقوب هوشیار و مظفر سلیمانی دو گزینه شهرداری تبریز که قرار بود ماراتن انتخاب شهردار جدید از بین آنها صورت گیرد در حال حاضر اعضای شورا یک گزینه برای انتخاب پیش رو دارند و سعید شریف زاده را بر روی میز خود قرار دادند.

برخی از اعضای شورای ششم شهر تبریز، او را به عنوان چهره ای ملی و مدیری در سطح پایتخت برای گزینه شهرداری تبریز مطرح می کنند تا پس از ارایه برنامه و دفاع اگر رای اکثریت شورا را کسب کرد شهردار تبریز شود.

فریدون بابایی اقدم عضو ادوار شورای شهر تبریز از انتخاب سعید شریف‌زاده به عنوان شهردار جدید تبریز خبر داد و گفت: رزومه‌ای که از گزینه جدید شهرداری ارایه شده، گویای توانمندی و تجربیات کافی ایشان است.

وی افزود: یکی از ایراداتی که همیشه بر نحوه مدیریت شهرداری تبریز وارد می‌دانستم عدم استفاده از ظرفیت‌های ملی بود لذا با توجه به اینکه ۷ نفر، اقای شریف‌زاده را مطرح کرده‌اند معتقدم تعداد آرای ایشان از ۷ کمتر نخواهد بود و بدین ترتیب، آقای شریف‌زاده شهردار تبریز خواهند بود.

هفت عضو شورای ششم شهر تبریز طی نامه ای به هیات رئیسه، سردار سعید شریف زاده را به عنوان کاندیدای جدید شهرداری تبریز معرفی کردند تا پس از بررسی عملکرد او در یک جلسه غیررسمی (در روز دوشنبه) به انتخاب او در فردای آن روز (سه شنبه) اقدام نمایند.

جالب است بدانید حکیمه غفوری، محمدحسن اسوتچی، احمدی، احد صادقی، فریدون بابایی اقدم، روح الله رشیدی و روح الله دهقان نژاد هفت عضو حامی این گزینه جدید هستند که نامه مذکور را امضاء کرده اند.

در جلسه یکشنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) اختلاف شوراییان در روند انتخاب شهردار تبریز بیش از پیش آشکار بود به طوری که علیرضا نوای باغبان گفت: حالا که گزینه جدیدی مطرح شده و برای انتخاب شهردار فرصت دیگری فراهم شده است، پیشنهاد می‌کنم از همکاران گزینه جدیدی دارند، اعلام کنند.

روح الله رشیدی هم گفت: تقریباً در دو هفته پایانی سال هستیم و امیدواریم در روند انتخاب شهردار تسریع شود زیرا اگر امروز شهردار جدید انتخاب شود بهتر از فردا خواهد بود.

رئیس شورای شهر تبریز هم گفت: با آقای باغبان هم عقیده‌ام که گزینه‌های جدیدی می‌توان مطرح کرد لذا با تعجیل هم موافق نیستم.

رسول برگی افزود: با توجه به معرفی گزینه جدید، انتخاب شهردار در جلسه امروز مقدور نخواهد بود چرا که گزینه جدید را نمی‌شناسیم و هنوز برنامه‌هایش را ارابه نکرده است.

صادقی دیگر عضو شورای شهر تبریز هم افزود: دقایقی اعضای شورای شهر مشورت کنند و با رای‌گیری اعضای شورا مشخص کنند که الان انتخاب شود یا انتخاب شهردار به جلسات بعدی بماند!

برخی از اعضای شورای ششم شهر تبریز از نادیده گرفتن رهنمودهای نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تا دهن کجی به مردم و اعتبار تبریز پیش رفته و در اقدامی تامل برانگیز، گزینه پروازی را برای تصدی شهرداری پیشنهاد داده اند که تعجب همگان را برانگیخته است.

از سوابق سعید شریف زاده گزینه پیشنهادی مذکور، دان ۶ کاراته، عضو هیأت رئیسه سابق فدراسیون کاراته و ۳ سال مدیرعاملی آتش نشانی شهرداری تهران به چشم می‌خورد.

این مدیر تهران نشین که دهه ها در خارج از آذربایجان بوده، علیرغم اینکه هیچ سنخیتی در رزومه و تخصص او برای بلدیه تبریز دیده نمی‌ شود، يقيناً هیچ عِرقی هم به این دیار نخواهد داشت؛ مضافاً عدم شناخت وی از مجموعه شهرداری تبریز، مدیران و پرسنل آن، مطمئناً انتصابات تنش زا و تغییرات اتوبوسی را به دنبال خواهد داشت!

طرح این گزینه با واکنش های منفی شدید مردم، کاربران شبکه های اجتماعی، فرهیختگان و نخبگان تبریزی مواجه شده و این در حالی است که پیشتر امام جمعه مردمی تبریز در خصوص این چنین انتخاب و انتصاباتی رهنمودهای لازم را صریحاً بیان نموده و در تذکری ابراز داشته بود: مگر در این استان مدیر کاربلد پیدا نمی‌شود؟!

به راستی این دیار آنچنان قحط الرجال است که یک مدیر توانمند و دلسوز برای تبریز پیدا نمی‌شود و برای تصدی مدیریت شهری آن مدیر پروازی از پایتخت انتخاب می شود؟!

سردار سعید شریف زاده به سال 1342 در تبریز دیده به جهان گشوده و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته حقوق، جانباز دفاع مقدس، برادر شهید شریف زاده و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

از جمله سوابق مدیریتی وی می توان به فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی زمینی سپاه، رئیس مرکز عملیات پرسنلی نیروی زمینی سپاه، معاون هماهنگ کننده فرماندهی لجستیک نیروی زمینی سپاه، فرماندهی آماد و پشتیبانی سپاه، معاون وزیر صنایع و معادن (توسعه مدیریت)، دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت صنایع و معادن، رئیس کمیته انتصابات وزارت صنعت، رئیس هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمان در وزارت صنعت، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ( توسعه مدیریت)، رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی و رفاهی پیام، دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری تهران، معاون آماد و اعزام ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات و رئیس کارگروه صنعت، معدن و تجارت دفتر ویژه بازرسی مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی همچنین عضو هیات مدیره مرکز تحقیقاتی صنعت، عضو شورای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مشاور و مدیر عامل پلی کلینیک صنعت و معدن ، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره نوآوری و فناوری دانشگاه تهران، عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معدن تهران و ایران ، عضو انجمن مدیریت استراتژِک ایران و عضو انجمن فولاد ایران نیز است.

از جمله سوابق فرهنگی و ورزشی سردار سعید شریف زاده می توان به عضو هیئت رئیسه فدراسیون کارانه و اسکی جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیئت اسکی نیروهای مسلح، مربی ملی اسکی و کارانه دارای دان 7 کاراته سبک شیتوریوو مدیر اجرایی هیئت شهدای عاشورای رزمندگان آذربایجانی مقیم مرکز و مدیر مسئول نشریه پیک دانشجو اشاره کرد.

طبق نظر اعضای شورای ششم شهر تبریز، سعید شریف زاده گزینه جدید شهرداری تبریز فردا (دوشنبه) در یک جلسه غیررسمی برنامه‌های خود را مطرح می‌کند و صبح سه‌ شنبه، با بررسی های تکمیلی، شهردار جدید تبریز انتخاب می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.