مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز: منابع طبیعی میراث گذشتگان نیست، بلکه امانت نسل آینده در دستان ماست

به گزارش عصرآزادی آنلاین، حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ

خداوند برای انبیاء و رسولان خود کار درختکاری و کشاورزی را انتخاب فرمود تا آنکه از بارش پیاپی آسمان ناخشنود نباشند بلکه پیوسته منتظر باران رحمت الهی باشند.

امام صادق (ع)

همانطور که از اسم منابع طبیعی پیداست، این نعمت الهی به صورت طبیعی به وجود می آید و انسان در پیدایش آنها نقشی ندارد. منابعی مانند آب، خاک، جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود زیرا که منابع طبیعی میراث گذشتگان ما نیست، بلکه امانت نسل آینده در دستان ماست.

منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است. اگر بخواهیم در آینده جامعه پایداری داشته باشیم، بایستی در جهت احیا و توسعه این منابع ارزشمند بیش از پیش بکوشیم و بهترین راه در جهت دستیابی به این مهم، آگاه کردن مردم از خسارت هایی است که به علت کم توجهی در این عرصه به کشور و مردم ما وارد می شود. چرا که تخریب منابع طبیعی و محیط زیست علاوه بر ضرر و زیان برای نسل حاضر، باعث کاهش ذخایر طبیعی برای نسلهای آینده می شود و آنها ما را مؤاخذه خواهند کرد.

15 تا 21 اسفندماه امسال نیز به رسم هرساله، مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان البرز و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و امید است که با مغتنم شمردن این فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، با مشارکتی همگانی در جهت تحقق شعار امسال “ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” تلاش کنیم.

اینجانب ضمن تبریک این هفته به تمامی فعالان این عرصه و همچنین مردم عزیز استان البرز و سراسر کشور عزیزمان ایران، از آحاد جامعه دعوت می کنم که برای ساختنی ایرانی سرسبز دست به دست یکدیگر داده و همه باهم برای حفاظت از این ثروت ملی بکوشیم.

حامد فرضی 1400/12/14

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.