تعبیر زنانه از جامعه در قاب تصویر

نمایشگاه نقاشی “زمزمه حضور” در تبریز به کار خود پایان داد؛

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی/ شهرام صادق زاده: پنجمین نمایشگاه انفرادی “مینا نیک رزم” شامل آثار نقاشی این هنرمند جوان تبریزی با عنوان “زمزمۀ حضور” و با مجموعه آثاری از نگاه و تعابیر معناگرا از زن که به مدت ۴ روز در نگارخانۀ میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برپا شده بود به کار خود پایان داد.

مینا نیک رزم متولد ۱۳۶۲ در تبریز، فارغ التحصیل رشته مدیریت امور فرهنگی در مقطع کارشناسی است که فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۰ و با حضور در کلاس‌های نقاشی استاد مرتضی شریفی آغاز کرده و در ادامه اغلب در سبک سورئال به فعالیت پرداخت.

نیک رزم با خلق آثار متعدد، موفق به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی نقاشی در تبریز و سایر شهرها گردید و جزو برگزیدگان همایش تجسمی ۱۰۰۱ بسم الله در سال ۱۳۸۳ و رنگ عاشوراست.

در نمایشگاه اسفند ۱۴۰۰ با عنوان “زمزمه حضور” تعداد ۲۵ اثر تابلو نقاشی در ابعاد مختلف با استفاده از تکنیک رنگ روغن و با موضوع‌های زن و همچنین دیگر موضوعات اجتماعی در سبک سورئالیستی در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفت.

مینا نیک رزم با اشاره به اینکه محتوای آثار این نمایشگاه، سوژه زن و مقام والای زن بود گفت: در حقیقت، شیوه‌ بیان و بازنمایی در نقاشی‌های فیگوراتیو این نمایشگاه اغلب به شکل و سبک سوررئالیستی بود.

وی افزود: تمام ایده‌ها برگرفته از تصورات ذهنی و اتفاقاتی است که در زندگی و محیط اجتماعی پیرامون من رخ داده است لذا در خلق و به تصویر کشیدن مجموعه آثار و تک پرسوناژ‌های موجود، سعی نمودم با استفاده از تکنیک رنگ روغن حساسیت‌ها، نگاه و تعابیر جامعه شناختی را از زن و سایر پدیده‌های اجتماعی به واسطه زبان دیداری ویژه‌ای، به تصویر در آورم.

نیک رزم اضافه کرد: تک پرسوناژ‌های مؤنث این مجموعه نمایشگاهی، آرمانی غیرمادی و برخاسته از درون و ناخودآگاه بود که بیشتر به گستره‌ معلّقی از زمان و مکان تعلق دارند.

وی که از هنرمندان جوان نقاش تبریزی و مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی است نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت هنری در زمینه طراحی، نقاشی و فعالیت‌های اجرایی دارد و تاکنون برگزاری چهار نمایشگاه انفرادی و نزدیک به ۲۰ نمایشگاه گروهی در تهران و شهرهای مختلف از جمله نمایشگاه‌های گروهی در فرهنگستان هنر، گالری خیال نو در سال ۱۳۸۹ در تهران و نمایشگاه نقاشی خودنگاره Self Portrait‏ در تبریز و عناوینی همچون برگزیده جشنواره سراسری قرآنی تَسنیم در رشته نقاشی (تهران ۱۳۸۵) و برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی پرتو حسن (تهران ۱۳۸۸) را در کارنامه هنری خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.