توقف اخذ عوارض در آزاد راه تبریز- سهند

با پیگیری‌های استاندار و سایر مسئولان آذربایجان‌شرقی، اخذ عوارض در آزادراه تبریز-سهند موقتا متوقف شد.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی به دلیل عدم اقناع شهروندان و نیز عدم اعمال تخفیف‌های لازم برای خودروهای پرتردد با دستور ویژه استاندار آذربایجان‌ شرقی، جلسات بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اخذ عوارض عبور از این آزاد راه با حضور معاون عمرانی استاندار، فرمانداران تبریز و اسکو، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و سرمایه‌گذار پروژه تشکیل شد.

بر این اساس جمع‌بندی این جلسات در نامه‌ای از طرف استاندار آذربایجان‌ شرقی به وزیر راه و شهرسازی ارسال و ضمن تشریح موضوع، پیشنهادات مهمی ارائه شد.

در نتیجه این مکاتبه و دیگر پیگیری‌ها از جمله توسط نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، مقرر شده است اخذ عوارض تا پایان ماه مبارک رمضان متوقف شود تا ملاحظات لازم برای اعمال تخفیف خودروهای پرتردد (ساکنان سهند) و وسایل حمل‌ونقل عمومی و تعیین تکلیف ترددکنندگان به شهرک اندیشه و شهرک شهید سلیمانی تدبیر شود.

طبق این اطلاعیه اخذ عوارض از خودروها در آزادراه تبریز- سهند طبق قرارداد مشارکت از سوی سرمایه‌گذاری انجام شده است .

طرح ساخت آزادراه تبریز – سهند در سال ۱۳۸۷ برای کاهش بارترافیکی مسیر تبریز – آذرشهر و تسریع و تسهیل عبور و مرور ساکنان شهر جدید سهند تصویب شد، ولی تکمیل آن سال ها به تاخیر افتاد تا اینکه در سال ۱۳۹۷ با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این پروژه به صورت مشارکتی با دولت در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیکی رفت.

این پروژه با ۶۰ درصد سهم سرمایه گذار و ۴۰ درصد سهم دولت با بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شد و سهم دولت در این پروژه بلاعوض و کمک به بحث فنی پروژه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.