رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛ تولید داروی مزولازنین برای اولین ‌بار در تبریز

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کنفرانس خبری پایان سال خود با خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی از تولید موفقیت آمیز دارویمزولازنیندر تبریز خبر داد. 

بهمن نقی پور گفت: این دارو که برای درمان بیماری‌ التهاب روده به کار می رود تولید آن بعد از یک سال توقف به دلیل مسائل مربوط به اخذ مجوزاز ۴ ماه پیش در تبریز آغاز شده است که با تولید آن دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای کشور صرفه‌ جویی ارزی در بر خواهد داشت. 

 وی در تشریح شرایط کرونایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حال گذر از پیک ششم هستیم افزود: روند بستری‌های سرپایی و میزان مرگ و میر نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته و از هفته‌ آینده مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش محسوسی خواهد داشت. 

نقی پور با بیان اینکه تا روز گذشته تعداد ۴۲۲ بیمار کرونایی بستری در سطح استان داشتیم ادامه داد: در مجموع ۱۶۶ نفر در بخش مراقب‌های ویژه‌ مراکز درمانی آذربایجان شرقی بستری بوده و تحت مداوا هستند. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه تاکنون ۹۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۸۵ درصد دُز دوم و ۴۱ درصد دُز سومواکسن کرونا را تزریق کرده‌اند یادآور شد: در حال حاضر در تزریق دُز اول رتبه ۴ کشوری، دُز دوم رتبه پنج کشوری و دُز سوم رتبه یک کشوری را دارا هستیم. 

 نقی پور سپس از انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان جدیدالاحداث مردانی‌آذر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون پنج بخش از آنجا به بیمارستان مردانی‌آذر منتقل شده و امید می رود در حوزه اطفال بتوان به ارائه خدمات کامل به مردم حتی استانهای همجوار پرداخت. 

 وی، ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی و پژوهشگاه ربع‌رشیدی را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا دانست و اظهار کرد: این پروژه ها به دلیل بحث مالی و بدهی های دانشگاه به کُندی پیش می روند اما با این حال حدود ۲۳۰ میلیارد توماناز بدهی‌ها را ظرف پنج ماه به صورت تهاطر پرداخت کرده ایم! 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: آماده‌سازی کلین روم جهت تولید واکسن‌های مختلف با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی از جمله آنهاست که در این بخش تولید واکسن و داروهای ضد سرطان انجام می‌گردد. 

 وی از وجود ۸۵ نقطه کور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: به دلیل نبود امکان برقراری اینترنت، نسخه‌نویسی الکترونیکی توسط پزشکان این مناطق، دچار مشکلات عدیده می‌شود که در حال پیگیری قضیه از طریق متولیان رسیدگی کننده به این مشکل هستیم. 

نقی پور، رسیدگی به  مسئله زیرمیزی پزشکان را در حیطه اختیارات سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: اخیراً در جلسه کمیسیونی که با حضور تعدادی از نهادها در این خصوص برگزار شد بر ورود جدی نهادهای مربوطه و برخورد قاطع با پدیده غیرقانونی زیرمیزی تاکید گردید! 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان اظهارات خود باتاکید بر اینکه کنترل مرزهای زمینی و هوایی آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی شدت خواهد یافت خاطرنشان کرد: مرز جلفا و مرز نوردوز با ارمنستان به همراه فرودگاه بین المللی تبریز توسط تیم های مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی کنترل خواهند شد. 

 شایان ذکر است به گفته نقی پور، در حال حاضر تعداد ۲ شهر آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۷ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.