ساغلام و دومین ماموریت حفظ تراکتور در لیگ برتر

کمتر کسی فکر می‌کرد روزی مربی ترکیه‌ای برای دومین بار ماموریت حفظ تیم تراکتور در لیگ برتر را برعهده داشته باشد.
عصر آزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: انتخاب ساغلام شاید در روند بازی تراکتور تغییرات مثبتی را ایجاد کرد، اما روند امتیازگیری وی با سرمربیان قبلی تراکتور تغییری نداشته است.
3 بازی و تنها یک امتیاز آمار ناامیدکننده‌ای برای این مربی محبوب تراکتوری‌ها است، اما فراموش نکنیم در همین 3 بازی شاگردانش دو ضربه پنالتی را از دست داده و شاید با گل شدن آن پنالتی‌ها تراکتور در مشهد و اراک با دست پر از میدان خارج شده و اولین برد خارج از خانه خود را جشن می‌گرفت.
اما برخلاف انتظار حرکت تراکتور با ساغلام هم به کندی پیش می‌رود.
اگر تراکتوری‌ها در زمان سولدو خیال‌شان بابت نتایج ضیف 3 تیم پایین جدول راحت بود، اما در هفته‌های اخیر زنگ خطر برای تمام تیم‌های پایین جدول به صدا درآمده و شهرخودرو در خارج از مشهد و در مصاف با تیم های فجر سپاسی در شیراز و نفت مسجد سلیمان در بازی‌های 6 امتیازی به پیروزی رسیده و حال مجموع امتیازات خود را به عدد 13 رسانده است.
نفت مسجد سلیمان هم بعد از هفته‌ها یک امتیاز گرفته و 14 امتیازی شده و فجر سپاسی هم با 15 امتیاز بالاتر از این دو تیم است.
تراکتور با 17 امتیاز در حالی در رده سیزدهم قرار دارد که دیگر حاشیه امنیت دور رفت را ندارد. خصوصا اینکه باید در مصاف 6 امتیازی در تبریز پذیرای فجر سپاسی بوده و در مسجد سلیمان به مصاف نفت این شهر رود.
ساغلام 4 سال پیش هم هدایت تیم تراکتور را زمانی برعهده گرفت که وضعیت این تیم خوب نبوده و مربی ترکیه ای این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد. هر چند شاید در اون روزها انتظار از وی بیشتر بود.
حالا وی برای دومین بار در تلاش است که کشتی طوفان‌زده تراکتور را به ساحل امن برساند، کاری سخت اما شدنی.
تراکتوری ها در7 بازی باقیمانده خود در تبریز میزبان تیم‌های مس رفسنجان، هوادار تهران، پرسپولیس تهران و فجر سپاسی شیراز بوده و در خارج از خانه هم به مصاف نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن اصفهان و نساجی قائم‌شهر خواهند رفت.
یک بازی بیشتر خانگی و بازی با دو تیم قعرنشین شاید امتیاز بزرگ تراکتور برای کسب امتیاز لازم در ماندن لیگ برتر است، خصوصا که تراکتوری‌ها در 4 بازی خانگی حمایت هواداران خود را نیز به همراه خواهند داشت.
تیم تراکتور در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور با 17 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد.
این تیم روز 14 فروردین در تبریز میزبان تیم مس رفسنجان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.