حیرت آسیا از تماشاگران تراکتور/ شروع خوب و حذف زودهنگام

تاریخچه حضور تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا

تیم تراکتورسازی تبریز با وجود پیروزی در بازی نخست، حذف زودهنگامی در مسابقات آسیایی داشت.

عصرآزادی آنلاین/فرهاد فرهادپور: تیم تراکتورسازی بالاخره به آرزوی دیرینه خود که حضور در آسیا بود رسیده و سال 1391 به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در این مسابقات حضور داشت.

تراکتورسازی در سال‌های 71 و 74 نیز تا آستانه آسیایی شدن پیش رفته بود، اما در نهایت نتیجه لازم را در گام آخر کسب نکرده و از دریافت جواز در مسابقات فوتبال در قاره کهن بازمانده بود.

اولین حضور تراکتورسازی در آسیا

تیم تراکتورسازی تبریز با نایب قهرمانی فصل 91-1390 در لیگ برتر، جواز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

این تیم در 8 اسفند 1391 در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا میزبان تیم الجزیره امارات بود که این بازی در پایان با نتیجه 3 بر 1 به سود تیم تراکتورسازی به اتمام رسید.

گل‌های تراکتورسازی در این بازی را سیدمهدی صالحی، جواد کاظمیان و مسعود ابراهیم‌زاده به ثمر رساندند.

تراکتورسازی در بازی دوم خود در قطر برابر الجیش این کشور به تساوی 3 بر 3 دست یافت. گل‌های تراکتورسازی در این بازی را فلاویو لوپز، سید‌مهدی صالحی و گیلسون سوارز زدند.

در پایان دور دوم تیم تراکتورسازی با 4 امتیاز در صدر گروه قرار داشت، اما این تیم از بازی با تیم الشباب عربستان در سراشیبی افتاده و هر 2 بازی رفت و برگشت را برابر این تیم مغلوب شد.

تراکتورسازی ابتدا در عربستان با یک گل مغلوب شده و در تبریز نیز با همین نتیجه از تیم الشباب عربستان شکست خورد.

شکست 2 بر صفر مقابل الجزیره در امارات مهر حذف تراکتورسازی را زده و بازی آخر این تیم برابر الجیش حکم تشریفاتی داشت.

تراکتورسازی در بازی آخر و در حضور کمتر یک‌هزار تماشاگر با نتیجه 4 بر 2 مغلوب الجیش قطر شد تا کارنامه این تیم با 4 امتیاز و قرار گرفتن در رده آخر جدول بسته شود.

نکته ویژه:

در بازی نخست تراکتورسازی برابر الجزیزه امارات 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز حضور داشتند. در بازی دوم در تبریز برابر الشباب عربستان این آمار به 50 هزار نفر کاهش یافت و در بازی مقابل الجیش قطر که بازی تشریفاتی بود تنها یک‌هزار تماشاگر تبریز در ورزشگاه یادگار امام(ره) حضور داشتند.

از صدرنشینی تا قعرنشینی

تراکتورسازی با پیروزی برابر الجزیزه امارات در همان هفته اول صدرنشین شد. تساوی برابر الجیش در قطر صدر جدول را همچنان در اختیار تراکتورسازان قرار داد.

تراکتورسازی از هفته سوم تا پایان مسابقات هر هفته شکست خورده و یک پله سقوط کرد تا در نهایت بازی آخر این تیم در برابر الجیش قطر در تبریز حکم تشریفاتی داشته باشد.

آمار ضعیف تونی اولیویرا

هدایت تیم تراکتورسازی در هر 6 بازی برعهده تونی اولیویرا بود. وی هر چند در لیگ برتر ایران نتایج خوبی را کسب کرده و تراکتورسازی را مجدداً به عنوان نایب قهرمانی رسانده بود، اما در باشگاه‌های آسیا نتایج ضعیفی کسب کرده بود.

حضور چند ساله تونی در لیگ‌های عربی برای تراکتورسازی هیچ نفعی نداشته و این تیم‌های عربی بودند که دست تونی را خوانده و نتایج مطلوب برابر تراکتورسازی را کسب کردند.

تونی بعد از باخت برابر الجیش قطر و در حالی که 2 هفته از لیگ برتر فوتبال کشور باقیمانده بود، از هدایت تیم تراکتورسازی برکنار شد.

نتایج کامل تراکتورسازی در اولین حضورش در فصل 2013

تراکتورسازی تبریز 3- الجزیره امارات 1

گل‌های تراکتورسازی: سیدمهدی صالحی- جواد کاظمیان- مسعود ابراهیم‌زاده

الجیش قطر 3- تراکتورسازی تبریز 3

گل‌های تراکتورسازی: فلاویو لوپز- سیدمهدی صالحی- گیلسون سوارز

الشباب عربستان1- تراکتورسازی تبریز صفر

تراکتورسازی تبریز صفر- الشباب عربستان 1

الجزیره امارات 2- تراکتورسازی تبریز صفر

تراکتورسازی تبریز 2- الجیش قطر 4

گل‌های تراکتورسازی: گیلسون سوارز هر 2 گل

تیم تراکتورسازی تبریز با 4 امتیاز با قرار گرفتن در رده چهارم گروه از صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها بازماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.