رئیس سازمان صمت استان در آغاز سال نو تاکید کرد؛ سفر به آذربایجان شرقی خالی از لطف نیست

به گزارش عصرآزادی آنلاین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در سال جدید گفت: آذربایجان شرقی از ابتدا قطب تجارت بوده و قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم، تاسیس اولین اتاق بازرگانی در این استان و حضور تجار متدین و صاحب کرسی و تولیدکنندگان بزرگ مهر تاییدی بر این ادعاست.

صابر پرنیان با اشاره به ظرفیت های مختلف آذربایجان شرقی افزود: این استان ۵۰ درصد ظرفیت تولید شیرینی و شکلات کشور را به خود اختصاص داده و قطب صادرات کشور در این حوزه است.

وی منطقه آزاد ارس را بزرگترین منطقه آزاد کشور با زمینه صنعتی دانست و ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمینه فولاد و لوازم خانگی از نظر تعداد واحدهای فعال و میزان تولید، قطب اصلی کشور است.

پرنیان اضافه کرد: در زمینه فرش و سایر دست بافت های مشابه نیز ۳۵ درصد تولید و صادرات کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد به طوری که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا با شش و نیم کیلومتر متعلق به شهر تبریز است لذا از همه مردم کشور دعوت می کنم تا از زیبایی های این استان بازدید نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه چرم و زیره کفش کشور در تبریز قرار دارد خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد کفش کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود و این استان به عنوان قطب تولید کفش کشور شناخته می شود لذا اولین انجمن علمی کیف وکفش کشور و مدرسه عالی کیف و کفش را داریم و البته برای رونق بیشتر حوزه کفش نیاز است تا مردم هم به استفاده از کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکنندگان نیز کالای با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

پرنیان با تشریح برنامه های این سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت: برای سال آینده در آذربایجان شرقی یک رشد ۸ درصدی درحوزه صنعت و ۱۵ درصدی در حوزه معدن را پیش بینی کرده و بر این اساس برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم همچنین ۲۳ ابرپروژه برای ساال آینده تعریف کرده ایم که تلاش می کنیم تا از خاک فروشی و خام فروشی جلوگیری نموده و با سرمایه گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی برای مردم ثروت تولید کنیم و بتوانیم از مزیت های نسبی منطقه به خوبی استفاده نماییم.

وی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: مردم آذربایجان شرقی به تلاش زیاد و علاقه به کار و فعالیت معروف هستند زیرا این استان، صنعت خودساخته دارد که بر بخش خصوصی متکی است، در صنعت آذربایجان شرقی بخش خصوصی هدایت کننده است و تصمیم سازی نیز توسط همین بخش انجام می شود لذا ما به عنوان خدمتگزار بخش تولید، صنعت، معدن و تجارت تنها کاری که می کنیم تسهیل گری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.