تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر از پایانه های مرزی آذربایجان شرقی تردد کردند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۶۳ نفر از مبادی مرزی استان وارد کشور و ۱۳ هزار و ۴۳۲ نفر نیز خارج شدند.

اروجعلی علیزاده  روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از کل مسافران تردد کرده از پایانه های مرزی آذربایجان شرقی, ۱۴ هزار و ۳۳۰ نفر ایرانی و ۹ هزار و ۳۰ نفر نیز خارجی بودند.

وی گفت: سهم پایانه مرزی جلفا از این تعداد  ۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر و سهم پایانه نوردوز ۱۰ هزار ۵۱۸ نفر مسافر است.

وی به آمار ۶۷ درصدی مسافران خارجی و ۳۳ درصدی مسافران ایرانی تردد کرده از پایانه مرزی جلفا اشاره و اعلام کرد: این پایانه مرزی در این مدت پذیرای ورود و خروج ۸ هزار و ۴۶۱ نفر مسافر خارجی و ۴ هزار و ۳۸۱ نفر ایرانی به کشور بوده است.

علیزاده همچنین گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۴ هزار و ۶۹۱ نفر ایرانی و ۲۸۹ نفر مسافر خارجی از مرز نوردوز وارد کشور و ۵ هزار و ۲۵۸ نفر ایرانی و ۲۸۰ مسافر خارجی از نیم مرز خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از تردد ۵ هزار و ۴۳۹ دستگاه کامیون از طریق مبادی مرزی استان در مدت یاد شده خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۸۸ دستگاه از این تعداد از مرز نوردوز و ۲ هزار و ۶۵۱ دستگاه از طریق مرز جلفا اقدام به ورود و خروج از کشور کرده اند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.