تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پایش مستمر وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی از تاکید استاندار بر پایش مستمر وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس در جلسه‌ی استانی مقابله با کرونا خبر می دهد.

عابدین خرّم، با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علائم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند. مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس نیز باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

عابدین خرّم با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن ادامه داد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد. گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند، حضور یابند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق آمار، ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد. در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول استان میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ثبت‌نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار صنف در استان فعال است که حدود سه درصد از آنها در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

تراب محمدی افزود: ضروری است اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توجیه افراد جهت ثبت نام در سامانه ایران من بیش از پیش تلاش کنند. صدور بلیط برای تمام کسانی که قصد سفر از طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای دارند و همچنین کسانی که قصد حضور در کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند باید بعد از استعلام از سامانه ایران من صورت گیرد.

محمدی همچنین با اشاره به کمبود سرویس مدارس و دانشگاه‌ها از شهرداری خواست در این خصوص مساعدت کرده و با مدارس و دانشگاه‌ها جهت ارائه سرویس همکاری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.