شهید صیاد شیرازی یکی از افسران نخبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز از برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح منطقه در تبریز خبر می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید صیاد شیرازی یکی از افسران نخبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که نقش بسیار ویژه ای در پیروزی های کشورمان در دفاع مقدس داشت.

آل هاشم افزود: شهید صیاد شیرازی بر امور نظامی تسلط ویژه ای داشت و ایشان یکی از چهره های منحصربفرد نظامی ایران بود. عشق و علاقه شهید صیاد شیرازی به اهل بیت علیهم السلام زبان زد بود و شب های اول هر ماه روضه شهید صیاد شیرازی قطع نمی شد و اکنون نیز این روضه توسط دوستانش ادامه دارد.

وی ادامه داد: منش و روش شهید صیاد شیرازی بهترین الگو برای فرماندهان ماست تا با الگوگیری از روش و شخصیت ایشان راه او را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یکی از اقدامات شهید صیاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی “تهیه طرح های عملیاتی” بود که منجر به شکسته شدن حصر شهرهای سنندج، پادگان های بانه، مریوان و سقز شد. نقش شهید صیاد شیرازی در کنترل و مدیریت قائله کردستان در سال اول انقلاب بی نظیر و بی بدیل بود و بعد از آن هم نقش تعیین کننده ای در دفاع مقدس، همچنین در عملیات مرصاد بر علیه منافقین داشت.

امیر سرتیپ بختیاری معاون وقت عملیات نیروی زمینی ارتش و از همرزمان شهید صیاد شیرازی هم با ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار، گفت: شهید صیاد شیرازی الگویی بزرگ برای همه ما بود و مسئولیت بزرگی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته بود و با متانت و حوصله و رعایت احترام در جایگاه اقتداری خاصی خدمت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.