تشریح ماجرای اعتراض نیروهای شرکتی مراکز سلامت آذربایجان شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلیل تجمع روز گذشته جمعی از نیروهای شرکتی مراکز سلامت استان در مقابل استانداری آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر حسین حقائی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص دلایل تجمعات نیروهای شرکتی مراکز سلامت اظهار داشت: تجمع کارکنان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اعتراض به میزان حقوق آنها نبود؛ بلکه آنها به دلیل بی نظمی در پرداخت حقوق‌ها در مقابل استانداری تجمع کرده بودند.

وی افزود: این افراد در چندین سالی که در قالب نیروهای شرکتی فعالیت کرده بودند، از شرکت‌ها ناراضی بودند چراکه حقوق آنها به طور منظم پرداخت نشده و یا علی‌الحساب واریز می‌شد. ما حقوق آنها را طبق قانون کار و به طور کامل به شرکت‌ها پرداخت می‌کنیم اما اینکه شرکت‌ها چگونه، چه زمانی و یا کمتر از پرداختی ما به آنها واریز کنند، دست ما نیست.

حقائی یادآور شد: طی مکاتبه‌ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم، مسئله را جویا شدیم که آیا همچنان در این قالب ادامه می‌دهیم یا بهتر است تبدیل وضعیت شوند و حقوق نیروهای شرکتی نیز منظم شده و افزایش یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح نیروهای شرکتی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که باید بخشی از خدمات به بخش خصوصی واگذار شود، یکی از طرح‌های خوبی است که اگر به درستی اجرا شود، مثمر ثمر خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه گفت: طبق قانون، ما امکان پرداخت مستقیم حقوق آنها را نداریم و باید حقوق این افراد توسط شرکت‌ها به آنها پرداخت شود اما می‌توانیم نظارت‌های خود را افزایش دهیم؛ طی جلسه‌ای که امروز خواهیم داشت، مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.