بارش باران از روز دوشنبه در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز دوشنبه این هفته وزش باد همراه با رگبار باران و رعد و برق استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، آقای امیدفر با بیان اینکه سامانه بارشی جدید موجب ابرناکی جو استان آذربایجان شرقی می‌شود گفت: از روز دوشنبه گذر اموج تراز میانی جو موجب وزش باد گاهی شدید و تندباد‌های لحظه ای، خیزش گرد و خاک، بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

 آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، برخورد صاعقه و احتمال بروز خسارت در اثر شدت وزش باد به دنبال فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

 به مسافران و رانندگان توصیه می شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی همچنین خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده و کهنسال شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

 بررسینقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ۲ روز آینده جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد شد و موجب افزایش نسبی دما می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.