هيچ مشکلی در تأمين کالاهای اساسی وجود ندارد

در جلسه کميته اقدام مشترک مطرح شد: تمهيدات ويژه ستاد تنظيم بازار استان برای سامان‌دهی بازار آرد و نان

آخرين وضعيت بازار آرد و نان و فرآيند توليد، تأمين و توزيع کالاهای اساسی در جلسه کميته اقدام مشترک ستاد تنظيم بازار استان با حضور مهندس اکبر فتحی رئيس سازمان جهادکشاورزی استان آذربايجان شرقی و به رياست استاندار آذربايجان شرقی بررسی شد.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان، در اين جلسه، پس از ارائه گزارش مديران دستگاه‌هاي اجرايي از روند تأمين و عرضه کالاهاي اساسي و راهکارهاي پيشنهادي براي سامان‌دهي وضعيت بازار استان، تصميمات لازم براي تأمين مايحتاج عمومي مردم به اندازه کافي بويژه سامان‌دهي عرضه نان و کالاهاي مشمول قيمت‌گذاري جديد اتخاذ شد.

استاندار آذربايجان شرقي در حاشيه اين نشست، از تمهيدات ويژه ستاد تنظيم بازار استان براي سامان‌‌دهي وضعيت آرد و نان خبر داد و گفت: مقرر شده است با تشديد نظارت بر وضعيت پخت و عرضه نان، امکان دسترسي آسان مردم به نان فراهم و از تشکيل صف‌هاي طولاني مقابل نانوايي‌ها جلوگيري شود.

عابدين خرّم افزود: تخصيص سهميه و فعال‌سازي 40 واحد نانوايي آزادپز، افزايش سهميه نانوايي‌هاي امين و شروع به کار نانوايي‌ها حداقل يک ساعت زودتر از روزهاي گذشته، تصميماتي بود که براي سامان‌دهي وضعيت عرضه نان گرفته شد.

وي تأکيد کرد: نظارت بر نانوايي‌ها توسط گروه‌هاي بازرسي جهاد کشاورزي، صمت و بسيج به صورت مستمر و مرتب انجام مي‌شود، اما اين نظارت‌ها بايد هدفمندتر و دقيق‌تر شود و مردم هم در اين زمينه به دستگاه‌هاي مسئول کمک کنند.

استاندار آذربايجان شرقي درخصوص وضعيت کالاهاي اساسي نيز گفت: هيچ مشکلي براي توليد و عرضه کالاهاي اساسي در استان نداريم و کمبودي در اين زمينه احساس نمي‌شود و فروشگاه‌ها نيز بايد از موجودي خود براي عرضه اين کالاها به مردم مطمئن باشند.

وي با اشاره به افزايش حجم خريدهاي مردم در روزهاي گذشته، گفت: از مردم استان مي‌خواهيم با آرامش و انبساط خاطر، خريدهاي خود را انجام دهند و اميدواريم با تلاش دستگا‌هاي مسئول در تأمين به‌موقع و کافي کالاهاي اساسي، طي روزهاي آينده شاهد وضعيت عادي در بازار باشيم.

محمد کلامي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي نيز از تشکيل روزانه کميته اقدام مشترک ستاد تنظيم بازار استان خبر داد و گفت: وضعيت تأمين و عرضه کالاهاي اساسي و مايحتاج عمومي مردم به صورت مرتب و لحظه‌اي توسط اين کميته رصد مي‌شود و به مردم استان اطمينان خاطر مي‌دهيم که مشکلي در تأمين نيازمندي‌هاي آنان نداريم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.