امیر دریادار دوم رضا عباسی در آستانه سوم خرداد خبر داد؛ منتظر افتخارات ۲۰۰ ساله مقاومت مردم آذربایجان باشید

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (شنبه) و در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد عملیات غرورآفرین بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر گردید با خبرنگاران رسانه‌های گروهی دیدار و به تشریح اهمیت این رویداد تاریخی پرداخت.

امیر دریادار دوم رضا عباسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت: در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ و در چهار مرحله، دلاوران به آزادسازی خرمشهر نائل شدند که ۶ هزار کیلومتر از اراضی تحت تصرف دشمن رها گردیده و نزدیک به ۱۹ هزار اسیر گرفتار و ۲۰ هواپیمای دشمن ساقط گردید.

وی حضور تیپ ۳۱ عاشورا و در صدر آن شهید علی تجلایی در این عملیات را بسیار درخشان خواند و افزود: ایمان به خدا، توکل به خدا در میان نیروهای مسلح، محوریت فرماندهی کل قوا، وحدت بین نیروهای مسلح، روحیه مقاومت و غیره از جمله شاخص های مهم دلاوران در عملیات بیت المقدس بود که به آزادسازی خونین شهر منجر گردید.

عباسی از اجرای ۴۰ برنامه جامع برای گرامیداشت فتح خرمشهر خبر داد و یادآور شد: توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان آذربایجان شرقی در اجرای برنامه‌های روز سوم خرداد از مهمترین اهداف این اداره کل می باشد که طی یک مراسمی ویژه به تبیین عملیات غرورآفرین بیت المقدس اقدام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: افتتاح فاز اول مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی شرکت صنعتی ایدم با هزینه ۵۰ میلیارد تومان از جمله برنامه های خاص سوم خرداد است که در حاشیه آن از کتاب لاله های سرخ شهدای شرکت ایدم رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همایش سراسری فاتحان خرمشهر به مناسبت چهلمین سالگرد عملیات موفقیت‌آمیز بیت المقدس در تبریز انجام خواهد شد اظهار کرد: آذربایجان شرقی در عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۹۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است که ۱۵۴ نفر از آنها متعلق به کلانشهر تبریز است و در این همایش از خانواده های آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.
عباسی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع چندین ساله پارک – موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به طور حتم در هفته دفاع مقدس امسال خبر خوشی از پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی شنیده خواهد شد زیرا تملک کامل آن صورت گرفته و پس از دو دهه تلاش، مشکل معارضان نیز که سند مالکیت در دست دارند در حال بررسی است تا نسبت به خرید اراضی اقدام شود.

وی با ذکر این نکته که در هفته‌های آتی طرح جامع پارک – موزه با در دست گرفتن پارک شمیم، مراحل بهره برداری آن پیش خواهد رفت بیان کرد: شهرداری تبریز موافقت خود را با واگذاری این پارک به اداره کل برای تکمیل آن اعلام کرده و قرار است ۲۰۰ سال مقاومت مردم آذربایجان از مقابل درب ورودی تا تا آخرین نقطه موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود که بدون شک یکی از بی نظیرترین مجموعه های دفاع مقدس کشور خواهد شد.

عباسی در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: سال ۹۵ ابنیه موزه را تحویل اداره کل داده اند و پس از آن نیز نسبت به محتوای آن اقدام شده است لذا در دو ماه گذشته مسئولان شهری و استانی سه مرحله از محل پارک – موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند و امید آن می رود تا در هفته دفاع مقدس سال‌جاری اتفاقات خوبی در این زمینه روی داده و انتظارات چندین ساله عاشقان فرهنگ شهادت برآورده شود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.