ایران رتبه اول و بلامنازع تولید دانش در منطقه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دو درصد دانش جهان در ایران تولید می شود، گفت: ایران رتبه اول و بلامنازع تولید دانش در منطقه است.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدعلی زلفی گل صبح امروز دوشنبه در اجلاسیه دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: در بحث نانو به رتبه تک رقمی رسیدیم و تسلیحات نظامی و امنیتی رتبه برتر را دارا هستیم. در زمینه پزشکی نیز افتخارات برای ایران است و به همین دلیل رهبری از دانشگاه‌ها دفاع کردند چراکه دشمنان ما به ضعف دانشگاه‌ها امید بسته‌اند.‌

وی افزود: فرزندانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند سرمایه‌های ارزشمندی هستند که انتظار می‌رود رؤسای دانشگاه‌ها امانت دار شایسته ای باشند، چرا که مردم فرزندانشان را به امانت می‌سپارند بنابراین تلاش کنیم نسلی عاقل و دانا تر به جامعه تحویل دهیم. مدیری که برنامه نداشته باشد نمی‌تواند مدیریت راهبردی داشته باشد، حتماً برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد و در برنامه‌های راهبردی باید اسناد بالادستی دیده شود.

به گفته زلفی گل پنج اولویت بسیار مهم از جمله مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگ و فرهنگ نوآوری، شاگرد و نوآور پروری، تولید، خدمت، تولید ثروت و سرمایه از دانش حتماً در تبیین برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هویت‌مداری و امیدوار کردن نسل جوان مورد تاکید رهبری است اولویت ما کشورهای همسایه است که ۶۳۰ میلیون جمعیت را در بر می‌گیرد. در بحث دیپلماسی علمی ارتباطات‌مان باید قوی باشد و جامعه فرهیخته دانشگاهی همه با هم دیده شود. وظیفه دانشگاه فقط رشد علمی دانشجویان نیست و باید فرهنگ دانشگاهی نیز به داوطلبان تعلیم داده شود.

وزیر علوم خطاب به مدیران دانشگاه‌ها گفت: مطمئن باشید بهترین نوع سرمایه‌گذاری ایجاد فرهنگ سالم است. هزینه فقط برای آموزش و پژوهش کافی نیست و نسبت به فعالیت‌های فرهنگی نباید بی‌تفاوت بود.‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.