سجادی: استفاده از مجموعه های ورزشی حق ورزشکاران اهری است/ محدودیت حضور روسا در انتخابات شامل فوتبال نمی‌شود

وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: قانونی که در فدراسیون‌ها برای انتخابات هیات‌های ورزشی وضع شده، حضور روسا حداکثر برای سه دوره است که البته این قانون شامل هیات‌های فوتبال نمی‌شود.
عصر آزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های هریس و اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: من در سفر به استان آذربایجان‌شرقی به عنوان نماینده رئیس جمهور مامور شدم تا خدمت مردم عزیز این دیار برسم. به غیر از حوزه ورزش و جوانان، در این سفر از قسمت‌های مختلف پروژه‌های عمرانی نظیر بیمارستان، تصفیه‌خانه و محل احداث سد بازدید کردیم.
وی اضافه کرد: بحث گردشگری در حوزه کاری دکتر ضرغامی همکار محترم بنده است. مطلع شدم که ایشان حدود دو هفته قبل در اینجا حضور داشته و وقت کافی برای بررسی این حوزه اختصاص دادند. ما در سفرهای استانی خود به صورت مبسوط و مستند گزارش تهیه می‌کنیم و نامه‌ها و درخواست‌های مردم منطقه، مقامات، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به درخواست یک پدر شهید گفت: امروز در شهرستان اهر، پدر شهید توفیقی درخواستی ارائه کردند مبنی بر اینکه در کنار مزار شهدا حسینیه احداث شود. بنده با افتخار این درخواست را قرائت کردم تا عملیاتی شود، قطعا این موضوع در بنیاد شهید در دستور کار قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی می‌شود تا اقدام گردد.
سجادی، حُسن سفرهای استانی را حضور در کنار مردم و آشنایی با مشکلات آنان اعلام کرده و اذعان داشت: در این سفرها، هیات دولت از شرایط فعلی کشور به صورت شبکه‌ای باخبر می‌شود و گزارش‌های دریافتی را از نزدیک بررسی و نیز گزارش‌هایی را برای رسیدگی تهیه می‌کنیم.
وی مطرح کرد: برحسب اتفاق، بنده به عنوان معلم و مدرس دانشگاه گردشگری ورزشی را تدریس می‌کنم. ترجمه‌ها و مقالات متعددی در این زمینه دارم و به عنوان تیم علمی در تدوین پایان‌نامه‌ها فعالیت داشته و در حدود 10 الی 15 سال اخیر درگیر این حوزه هستم. گردشگری ورزشی برای بنده واژه جدیدی نبوده و ملموس است.
نماینده ویژه رئیس جمهور درباره مشکلات حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: معتقدم یک گردشگر در کنار فضای طبیعی باید از امکانات رفاهی و امنیتی نیز برخوردار باشد. ما در بخش گردشگری یک سری عناصر ملموس و ناملموس داریم که بایستی با ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی به رشد این بخش کمک کرد. مثلا اصفهان، شیراز یا تبریز از نظر گردشگری شهرهای تکرارپذیری هستند و خیلی از گردشگران وقتی به ایران می‌آیند و از این شهرها دیدن می‌کنند علاقمند می‌شوند تا بار دیگر در این شهرها حضور پیدا کنند.
وی در مورد مجموعه ورزشی اهر که به صورت نیمه‌کاره رها شده است، گفت: قبل از بازدید از مجموعه ورزشی اهر، طی گزارشی با مدیرعامل شرکت توسعه صحبت کردم تا تیم ویژه‌ای برای تعیین تکلیف این پروژه در نظر گرفته شود. درصد پیشرفت این مجموعه زیر 30 درصد است که رقم پایینی است. مطمئنا حق شهرستان اهر این است که ورزشکارانش بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به سوالی در مورد انتخابات هیات‌های فوتبال و حضور روسا برای سالیان متمادی عنوان کرد: هیات‌ها مثل فدراسیون‌ها آئین‌نامه و اساسنامه دارند، ما از ریاست فدراسیون‌ها و مدیران کل خواهش کردیم تا آئین‌نامه به درستی رعایت شده و جوانگرایی در دستور کار قرار گیرد.
سجادی در ادامه افزود: در بحث انتخابات هیات‌های ورزشی معمولا نمایندگان مجلس از ما درخواست می‌کنند تا دخالتی نداشته باشیم. اکثر آنان مطرح می‌کنند که بعضاً مدیران کل در انتخابات دخالت دارند که ما سعی کردیم این دخالت به نظارت تبدیل شود تا دستورالعمل‌ها رعایت گردد.
وی در خاتمه تأکید کرد: قانونی که در فدراسیون‌ها برای انتخابات هیات‌های ورزشی وضع شده، حضور روسا حداکثر برای سه دوره است که البته این قانون شامل هیات‌های فوتبال نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.