برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله فاطمی نیا در تبریز

در مراسمی یاد و خاطره عالم فرزانه، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه آیت الله فاطمی نیا رحمة الله عليه در آستان مقدس سید حمزه (ع) تبریزگرامی داشته شد.

 به گزارش عصر آزادی آنلاین، آیت الله فروغی استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در این مراسم به فضایل اخلاقی این عالم وارسته اشاره کرد و گفت:واژه به واژه گفتار‌های عالم عالیقدر آیت الله استاد فاطمی نیا (ره) درس زندگی برای تمامی افراد جامعه بود و همیشه با کلام شیرین و فضایل اخلاقی و معنوی شان، انسان‌های زیادی را دلداده دین، معرفت، اخلاق و ایمان کرده بودند.

مرحوم حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا اگرچه بیشتر بعنوان یک استاد اخلاق و پژوهشگر دینی در میان مردم و خاصّه نسل جوان شناخته می‌شد، اما این فقیه بصیر در یک بزنگاه مهم به کمک نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب شتافت و در حمایت از رهبری موضعی اتخاذ کرد که الگوی همه شد.

آیت الله فاطمی نیا در یکی از محافل خود در خصوص رهبری فرمودند که ایشان عزّ اسلام هستند و امروز، عزت اسلام به دست ایشان است و می‌گفتند که این مطلب را با اعتقاد و یقین کامل می‌گویم چراکه براین باور بودند رهبری تمام وجودشان را وقف اسلام کرده اند که این موضوع، نگاه سیاسی این عالِم به مباحث انقلاب را نشان می‌دهد.

آیت الله فاطمی نیا از بدو انقلاب اسلامی، به شدت به دنبال پشتیبانی از فرمایش‌های امام خمینی (ره) بودند و در محافل و جلسه‌های مرتبط با انقلاب حضور داشتند و از آن دفاع می‌کردند و حتی در ایام جنگ، به مباحث مرتبط با معرفت افزایی رزمندگان می‌پرداختند.

این عالم بزرگوار در این زمینه، حدیث شناسی بسیار باتبحر و علاوه براین، در سایر علوم اسلامی مثل علم رجال و عرفان نظری نیز صاحب نظر بودند و بیشترین کار‌های تبلیغی خود را بر محور احادیثی که قبول داشتند، انجام می‌دادند و در حقیقت، بدنبال رمزگشایی از روایات اهل بیت (ع) برای انسان‌ها بودند تا آن‌ها را با مکنونات و اسرار روایات آشنا کنند.

حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا متولد ۱۳۲۵ در تبریز و از اساتید برجسته اخلاق و عرفان اسلامی بود که ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.