تندبادهای لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی

 طی روز‌های آینده وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، با گذشت ۲ هفته از گرد و خاکی که استان و تمامی کشور را فرا گرفته بود، بار دیگر کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی از وقوع وزش باد شدید و گرد و خاک در استان خبر دادند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت آب و هوای استان اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد از بعد از ظهر امروز تا بعد از ظهر پنجشنبه، به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و وزش باد گاهی تا شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب آسیب به سازه‌های سبک و خیزش گرد و خاک شود.

طبق این اطلاعیه با توجه به خیزش گرد وخاک، کاهش دید پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌کنیم هم استانی‌ها مخصوصاً کودکان، سالمندان و بیماران قلبی از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.
از لحاظ دمایی نیز تغییرات ملاحظه‌ای وجود ندارد و گرمی هوا تداوم خواهد داشت.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز امروز، دوشنبه راساس ذرات ۲.۵ میکرومتر از ۱۰۰ بالاتر نرفته است، اما طی ساعات ۱۵:۳۰ تا ۱۶ تا ۳۰۰ هم افزایش یافته بود.
هم اکنون وضعیت هوای تبریز مناسب است و طی ۴۸ ساعت آینده، وضعیت و شاخص آلاینده‌ها از طریق دانشگاه تبریز، اداره کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی پیگیری و اعلام می‌شود.

سازمان آتش نشانی تبریز هم توصیه کرد: شهروندان در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خود خارج نشوند و اتومبیل خود را در مکان ناامن و در کنار کافو‌های تلفن، تیر‌های برق و همچنین درختان ضعیف و خشکیده پارک نکنند.

شهروندان همچنین از رفتن به پشت‌بام به هر دلیلی جدا خودداری و از حضور در اماکن مرتفع مانند پل‌های هوایی یا روگذر‌ها و پیاده‌راه‌های خطرناک جدا پرهیز کنند.

بر اساس هشدار جوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید و رخداد تندباد، مدیریت بحران شهرداری تبریز نیز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خسارات ناشی از وزش باد شدید تاکید کرد.

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام، دوری از ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت، دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجر‌هایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود و دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها از مهمترین هشدار‌ها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.