دانشجویان برای امتحانات پایان ترم باید در دانشگاه حاضر شوند

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برای امتحان پایان ترم جاری باید در دانشگاه حاضر شوند، گفت:‌ هیچ استثنائی برای افرادی که در آزمون حضور نداشته باشند، قائل نخواهیم شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، دکتر محمود کمره‌ای ضمن بیان این مطلب به نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشجویان دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی امتحانات دانشجویان این دانشگاه در تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزار می‌شود و تمامی ورودی‌ها موظف هستند به صورت حضوری در آزمون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برای برگزاری آزمون پایان ترم به شکل حضوری هیچ استثنائی برای دانشجویان قائل نیستیم. دانشجویان تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تمامی ورودی‌ها در آزمون پایان ترم نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باید به صورت حضوری در امتحان شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص تسهیلات آموزشی این دانشگاه به دانشجویان نیز گفت: ادامه یا قطع این تسهیلات برای دانشجویان در ترم آینده بستگی به شرایط دارد و ما هنوز برنامه ای در خصوص وضعیت ترم آینده که از مهرماه شروع خواهد شد، نداریم.

کمره‌ای تاکید کرد: هدف ما این است که آموزش تمامی دانشجویان مقاطع مختلف از مهر ماه جاری به شکل حضوری برگزار شود و اگر موارد خاصی باشد اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرد: سنواتی که دانشگاه تهران برای دانشجویان خود در دوران کرونا در نظر گرفته بود بر مبنای مرجع بالادست وزارت علوم و سیاست‌ها و بخشنامه‌های این وزارتخانه بوده است و قرار بر این شد در چهار ترم شیوع کرونا مقداری با دانشجویان همراهی بیشتری در حوزه آموزشی داشته باشیم. ما با درخواست‌های متعدد دانشجویی در دوران کرونا مواجه شدیم اما مصوب نمودیم که دانشجویان تحت شرایطی می‌توانند دو ترم را بدون احتساب سنوات ترم حذف کنند. مثلا دانشجویی که ترم خود را حذف می‌کند باید درسی را اخذ نکرده باشد و یا دانشجو نباید در ترم‌هایی که سنوات حذف می‌کند رساله یا پایان‌نامه ثبت کرده باشد. بنابراین همه فرایند آموزشی دانشجو در ترم‌های حذف شده متوقف می‌شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خاتمه خاطر نشان کرد: تعداد درخواست‌های دانشجویان دانشگاه تهران برای حذف ترم بدون در نظر گرفتن سنوات برای ترم جاری بسیار اندک بود و بیشتر درخواست‌های مطرح شده مربوط به چهار ترم کرونایی دانشجویان می‌شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.