در حضور امام جمعه تبریز؛ دبیر دومین کنگره بین المللی شعر تورکی غدیر انتخاب شد

عصرآزادی آنلاین:

شاعر جوان و نام آشنای کشور به عنوان دبیر اجرایی دومین کنگره‌ بین‌المللی شعر تورکی غدیر منصوب شد.

مرتضی طوسی که طی روزهای گذشته مقام اول جشنواره‌ بین المللی شعر تورکی رضوی را کسب کرده بود به عنوان دبیر اجرایی دومین کنگره‌ بین‌المللی شعر تورکی غدیر منصوب گردید.

حوزه هنری آذربایجان‌شرقی طی روزهای اخیر، فراخوان دومین کنگره‌ بین المللی شعر تورکی غدیر را منتشر کرد و در بیت نماینده‌ ولی فقیه در استان از آن رونمایی به عمل آمد.

مرتضی طوسی که مسئولیت دبیری اجرایی اولین سال برگزاری این کنگره را نیز برعهده داشت در این خصوص گفت: در نخستین دوره‌ این کنگره شاعرانی از کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان، عراق و غیره شرکت کرده بودند.

وی افزود: مشارکت شاعران خارجی و داخلی در سال نخست برگزاری بسیار چشمگیر بوده و آثار هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی حد مطلوبی داشتند به طوری که حدود ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره رسید.

طوسی اضافه کرد: پس از کدگذاری و داوری آثار محفل شعر در مقبره الشعرای تبریز، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با حضور شاعران خارجی و داخلی، مهمانان و شخصیت‌های علمی و ادبی با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله آل هاشم و دادمان – رئیس حوزه هنری کشور – در مسجد تاریخی کبود برگزار شد.

گفتنی است مرتضی طوسی دانش‌آموخته‌ زبان و ادبیات فارسی و از شاعران نام آشنا و مطرح تبریز و کشور بوده و دبیر محفل ادبی کتابخانه‌ های عمومی آذربایجان شرقی، نائب رئیس انجمن ادبی تبریز و مدرس ادبیّات است.

در کارنامه‌ ادبی مرتضی طوسی، کسب چندین مقام برتر و برگزیده در حوزه شعر و ادبیات در فستیوال‌های سراسری و بین المللی و همچنین دبیری علمی و اجرایی چندین همایش و کنگره‌ی ملی و بین المللی در حوزه ادبیات فارسی و تورکی به چشم می‌خورد.

شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب، در حرم مطهر رضوی و اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه تلوزیونی از دیگر افتخارات اوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.