نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد

نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک با موضوع توسعه و خدمت رسانی برگزار شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر افشین وجدانی، مدیر آسایشگاه شماره ۲ کهریزک استان البرز با اشاره به این مطلب که کلنگ آسایشگاه کهریزک البرز در سال ۱۳۸۰ به زمین زده شد و فعالیت آن پس از ساخت در سال ۸۶ شروع شد، اظهار کرد: کهریزک البرز با بهره‌مندی از تجارب ارزشمند کهریزک تهران به ارایه خدمات می پردازد.
وجدانی بیان کرد: این‌ مرکز به سه دسته اصلی ارایه خدمات داده، که از آن‌ جمله می توان به ارائه خدمت به کودکان معلول ذهنی، که در کنار آن کودکان طیف اوتیسم‌ نیز حضور دارند، ارایه خدمت به معلولیت جسمی و حرکتی ضایع نخاعی ها و … اشاره کرد که در کنار آن به بیماران ام اس نیز خدماتی ارایه می شود و همچنین یکی دیگر از خدمات مهم این مرکز ارایه خدمت به سالمندان می توان اشاره کرد.
این مسوول ویزیت روزانه در مجموعه کلینیک های مختلف از جمله کلینیک جنرال، کلینیک کودکان، معلولان، بی اختیاری ادرار، را از دیگر فعالیت های این مجموعه برشمرده و ادامه داد: برگزاری کارگاه‌هایی از جمله کارگاه حفظ شناخت، گفتار درمانی، تنظیم فشار خون و قند، نقاشی و معرق و … را از دیگر فعالیت ها در این بخش می توان برشمرد و در ادامه فعالیت ها مددجویان در طول این ساعات که تا هنگام‌ ظهر است با خوردن نیم جاشت به منازل خود برمی گردند و گروه‌های مختلف به صورت نیمه وقت (نصف روز) را در مراکز با گروهای همسان می‌گذرانند.
دکتر افشین وجدانی تصریح کرد: ارایه خدمت در منزل از دیگر فعالیت های این مرکز است که در راستای مشکلات اقتصادی خانواده و احترام به سالمندان همکاران ما در داخل خانه حضور و خدمات را ارائه می دهند.
ارایه خدمات شبانه روزی و نیز توانبخشی شبانه روزی برای سالمندان و معلولان از دیگر خدماتی بود که رئیس آسایشگاه کهریزک استان البرز بدان اشاره کرده و گفت: نگهداری موقت نیز بخشی دیگر از خدمات ماست که به عنوان مثال هرگاه شخصی پدر و مادر و … را که نگهداری می کند و نیاز دارد به شکل موقت کسی عهده دار نگهداری از آنها شود و مجدد به خانه برگردد این مرکز، عهده دار این‌ مسوولیت می گردد.
وی اظهار کرد: از دیگر مراکز ما مراکز تحت حاد مثل سکته مغزی است و وقتی فرد بیمار ترخیص و به منزل می‌رود و نیازمند خدمات ویژه است، در این مراکز این خدمات انجام‌ می شود. اما متاسفانه در کشور ما این مراکز محدود بوده، ما به این نوع بیماران نیز خدمت می دهیم.
از دیگر مراکز این موسسه مراکز تسکینی است، که در این زمينه دکتر وجدانی بیان کرد: بیمارانی که در مراحل آخر عمر قرار دارند و امیدی به بازگشتشان نیست در این نوع مراکز نگهداری می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.