مهمان نوازی ۱۰ دقیقه ای!

“عصرآزادی” از بی نظمی تعجب آور جلسه شورای شهر تبریز در قبال مهمان ویژه گزارش می دهد؛

? عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای ششم شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام رسول برگی و با حضور اعضا و یعقوب هوشیار – شهردار تبریز – در محل عمارت تاریخی ساعت تبریز برگزار شد.
رئیس شورای ششم شهر تبریز به تذکر هفته های قبل خود اشاره کرد و گفت: دو هفته است در مورد زمین فوتبال منطقه آخماقیه تذکر داده ام و چندین روز است پیگیر این موضوع هستیم تا به حال جواب قانع کننده ای برسیم اما از طرف شهرداری جوابی دریافت نکرده ام!
حجت الاسلام رسول برگی افزود: هیچ قراردادی وجود ندارد که فسخ شود، به جای دو میلیارد، ۴۰ میلیون تومان پول داده اند، شهرداری منطقه ۷ این افراد را به مراجع قانونی اعلام کند تا در قبال بیت المال پاسخگو باشند زیرا بنده حقوق خوانده ام و به تمام مسائل آگاه هستم!
یعقوب هوشیار – شهردار تبریز – نیز در پاسخ به این موضوع گفت: پنج سال است این اتفاق افتاده است لذا دو ماه برای ما فرصت بدهید تا تعیین تکلیف کنیم!
برگی هم در پاسخ تاکید کرد: برای فرد خاطی در شهرداری تعلیق بزنید زیرا در حال امحای مدارک است و باید دسترسی به اسناد را محدود کنید!

▪️بوق زدن ها و برخورد شهروندان یزدی با مسافران اصلاً جالب توجه نیست!

صحن علنی این هفته شورای ششم تبریز میزبان اعضای شورای شهر یزد بود، اما زمان ۱۰ دقیقه ای و بسیار کوتاهی که به رئیس شورای این شهر برای سخنرانی داده شد.
این قضیه تعجب عزیزالله سیفی را بر انگیخت و او با ابراز تعجب از این موضوع گفت: سخنان بسیاری برای مطرح کردن آماده کرده بودم اما در ده دقیقه قابل بیان نیست!
برخورد و تاکید مکرر رئیس شورای شهر تبریز بر کمبود وقت حین سخنرانی این مهمان یزدی نیز تعجب برانگیز و به دور از آداب و رسوم میزبانی بود در حالی که در برخی مواقع، نطق ۲۰ دقیقه ای برخی سخنرانان تا نیم ساعت و حتی ۴۵ دقیقه به درازا می کشد!
از طرف دیگر، شهردار تبریز نیز حین سخنرانی رئیس شورای شهر یزد حضور نداشت و به گفته رئیس شورای کلانشهر تبریز در محوطه عمارت مشغول مصاحبه تصویری بود و بعد از اتمام سخنان و ترک صحن علنی مهمان یزدی، وارد جلسه گردید!
فریدون بابایی اقدم نیز با جملات عجیبی خطاب به سیفی – رئیس شورای شهر یزد – سخن گفته و سخنان خود را با این جمله شروع کرد که گلایه از یزد دارم و افزود: درست است که در حوزه صیانت تاریخی شهر، یزد را از گزند آسیب های تاریخی دور نگه داشتید این کار قابل تحسین است اما بوق زدن ها و برخورد شهروندان یزدی با مسافران جالب نیست!
وی سوال عجیبی طرح کرد و گفت: آیا سخت گیری ها در حفظ بافت تاریخی شهر یزد به رفتار شهروندان اثر داشته است؟
بابایی اقدم با بیان اینکه به نظر وی این امر در رفتار شهروندان تاثیر منفی داشته است افزود: اگر در تبریز چنین سخت گیری هایی برای حفظ بافت تاریخی داشته باشیم ما نیز به این سرنوشت اخلاقی دچار می شویم!

▪️دانشگاه برای اخذ برای مدرک نیست و شغل دانشجویان نیز باید تامین گردد!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی یکی از مهمانان ویژه جلسه این هفته شورای ششم‌ شهر تبریز بود که به دعوت هیات رئیسه و جهت توضیحاتی در مورد عدم ایمنی ساختمان یکی از دانشکده های این مجموعه آموزشی در تالار شورا حاضر گردید.
آرش رنجبران با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد باید ماموریت های خود را بر اساس نیازهای جامعه انجام دهد گفت: جامعه به دانشگاه های نسل سوم نیاز دارد و دانشگاه باید تغییر مسیر بدهد.
وی افزود: دانشگاه آزاد صرفاً جایی برای اخذ برای مدرک نیست بلکه باید شغل دانشجویان را تأمین نماید!
وی با بیان اینکه در حوزه مسائل مدیریت شهری اقداماتی انجام شده و پایان نامه ها را به این سمت سوق خواهیم داد اضافه کرد: طرح پویش کارآفرینی را به طور جدی پیگیر هستیم و دانشجویان با همکاری صنعتگران تربیت پیدا کرده و مهارت کسب می کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به شائبه ساختمان یکی از دانشکده های واحد تبریز اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان علامه امینی ناایمن نیست بلکه از سال ۷۷ ساخته شده و بعد از زلزله اهر و ورزقان یک سری مسائلی مطرح گردید.
رنجبران خاطرنشان کرد: پس از ماجرای متروپل برای این موضوع بسیار حساس شدیم و اکنون احساس مسئولیت می کنیم.
وی بیان داشت: اداره عمران دانشگاه اعلام کرده که این ساختمان پایدار بوده و اگر نیاز باشد مقاوم سازی خواهیم کرد و هر کاری در این خصوص انجام شود اطلاع رسانی خواهیم کرد زیرا ایمنی دانشجویان و همکاران برایمان بسیار مهم است.

▪️ساختمان های بلندمرتبه بیشتر در اطراف شهر یزد ساخته می شوند!

رئیس شورای شهر یزد در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: مرمت، ساخت و ساز و هر اتفاقاتی که در بافت تاریخی یزد می افتد به عهده شهرداری است و رمز موفقیت یزد در حفظ بافت تاریخی شهر، تعامل و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی است.
عزیز الله سیفی با بیان اینکه شهر یزد به دار العباده معروف است افزود: این شهر همچون شهر تبریز جزو شهرهای پاک کشور محسوب شده و به شهر قنات ها و بادگیرها نیز مشهور است.
وی با بیان ایکه بافت تاریخی یزد به ثبت جهانی رسیده است اضافه کرد: یزد دومین شهر تاریخی دنیا بعد از شهر ونیز ایتالیا می باشد و فضاهایی را خلق کرده اند که نوع معماری یزد نظر معماران را به خود جلب کرده است!
سیفی خاطرنشان کرد: بافت سنتی یزد زنده است و مردم با این بافت اُخت گرفته اند و با وجود جریان زندگی در آن، در حفظ این بافت تاریخی نیز کوشا هستند‌
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب نزدیکی یزد و تبریز به قدری بوده که اولین شهردار یزد یک مدیر توانمند تبریزی بود یادآور شد: رئیس شورای شهر یزد نیز یک تبریزی بوده است و در حال حاضر نیز یکی از شهرداران مهم یزد از متخصصان عزیز تبریزی است.
رئیس شورای شهر یزد با اشاره به ظرفیت های این شهر در پذیرش گردشگران افزود: یزد در تعطیلات نوروزی امسال میزبان یک میلیون مسافر بود.
سیفی تاکید کرد: رمز موفقیت یزد در حفظ بافت تاریخی شهر، تعاملی است که بین دستگاه های اجرایی ایجاد شده است و همین موضوع مشکلات را کمرنگ کرده است.
وی افزود: بافت تاریخی یزد بالغ بر ۷۰۰ هکتار است که ۲۰۰ هکتار آن ثبت جهانی شده است البته در یزد علاقه به زندگی خانه های ویلایی هست و به این دلیل شهر در وسعت گسترش یافته است و ارتفاع نگرفته و ساختمان های چند طبقه بیشتر در اطراف شهر ساخته می شوند.

▪️تبریز به شهر بدون گدا معروف است ولی گاهی بازهم مشاهده می شوند!

گزارش شهردار تبریز در رابطه با پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی پروژه های شهرداری تبریز از مباحث جالب توجه جلسه علنی این هفته شورای ششم شهر تبریز بود.
شهرام دبیری عضو شورای شهر در این باره گفت: هر پروژه ای که اجرا می شود باید مطالعات کافی انجام شده و پیوست های فرهنگی و اجتماعی جزئی از مسائل می باشد.
وی افزود: اگر مطالعه داشته باشیم پروژه ها تعدیل نمی شوند و به سرعت می توانیم پروژه ها را تکمیل کنیم.
روح الله رشیدی دیگر عضو شورا نیز گفت: در برنامه ۵ ساله برنامه راهبردی شهرداری موظف شده تا نسبت به پیوست های فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.
شهردار کلانشهر تبریز در این باره گفت: شهرهای اصفهان، مشهد و تهران این مورد را اجرا می کنند.
یعقوب هوشیار افزود: برای تمام پروژه ها نیاز نمی باشد ولی باید نظام نامه ای وجود داشته باشد تا ببینیم برای کدام پروژه اجرا می شود.
بررسی طرح یک فوریتی اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری کلانشهر تبریز در خصوص ارائه برنامه و لایحه جامع و کاربردی و اجرایی در راستای عمل به وظایف ماده ۵۵ قانون شهرداری تبریز از دیگر موضوعات جلسه این هفته بود.
روح الله دهقان نژاد گفت: شهر تبریز به شهر بدون گدا معروف است ولی در برخی چهارراه ها این افراد را می بینیم و برای چهره شهر خوب نیست لذا باید ببینیم این افراد واقعاً به کمک نیاز دارند یا نه؟!
این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری می تواند این افراد را تشخیص بدهد و به مراکز نیکوکاری معرفی کند.
فریدون بابایی اقدم نیز گفت: باید مکانیزمی تعریف شود تا گداهایی که در چهارراه ها دیده می شوند و ساعت کار مشخص و‌ میدان مشخصی دارند به مردم اطلاع رسانی کنیم و یک شماره تماس برای جمع آوری این افراد در اختیار مردم قرار گیرد.
این عضو شورای شهر اضافه کرد: مرکز فرزندان رحمت در خصوص کودکان کار، اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.
در پایان تایم تعیین شده، این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.