یک مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی

تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی در مسابقات قهرمانی آسیا به یک نشان نقره دست یافتند.
عصر آزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: امیرمحمد بخشی و میرهاشم حسینی دو تکواندوکار اهل شهرستان میانه نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در تیم ملی تکواندو بودند که در مسابقات قهرمانی آسیا به یک مدال نقره دست یافتند.
میرهاشم حسینی در وزن ششم در روز دوم مسابقات پس از یک دور استراحت «سیویانگ» از چین را با نتایج ۲۱ بر ۱۰ و ۱۳ بر ۷ در دو راند شکست داد و در ادامه برابر «یانگ لای» از ویتنام در دو راند متوالی به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
حسینی در این مرحله نیز در دو راند متوالی «هائوهونگ» از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسید.
وی برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را به این رقیب واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.
در روز پایانی بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، امیرمحمد بخشی تکواندوکار آذربایجان‌شرقی در وزن هفتم با شکست برابر حریف کره جنوبی، از دور مسابقات کنار رفت.
بخشی که سابقه مدال نقره قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را دارد در مرحله اول رامش حسینی از کشور افغانستان را در دو راند مغلوب کرده و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سو از کشور کره جنوبی رفته و در راند شماری 2 بر یک (8 -7 به سود بخشی در راند اول، 10 -3 به نفع نماینده کره جنوبی در راند دوم و 5 اخطاره شدن بخشی در راند سوم) مبارزه را واگذار ‌کرد.
بخشی اگر در این مرحله به تکواندوکار کشور میزبان برنمی‌خورد، کسب مدالش در مسابقات حتمی بود.
جالب اینکه در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا در کشور لبنان امیرمحمد بخشی به مدال نقره رسیده بود و میرهاشم حذف و این دوره میرهاشم به نقره رسید و امیرمحمد بخشی حذف شد.
میرهاشم در مسابقات مانیل فیلیپین در سال 2016 و بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به مدال طلا دست یافته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.