تبریز میزبان علاقه مندان شاه شیرینی های آذربایجان

رامین اسبقی از آغاز جشنواره قرابیه در ۲۱ تیر ماه خبر داد؛

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تبریز از آغاز فعالیت جشنواره قرابیه، شیرینی و شکلات تبریز از ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

روز دوشنبه 6 تیرماه ۱۴۰۱ نشست هماهنگی جشنواره قرابیه، شیرینی و شکلات تبریز دوشنبه ۶ تیر ماه با حضور رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی و اتحادیه قنادان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

رامین اسبقی در این نشست افزود: این جشنواره با هدف معرفی جامع شاه‌ شیرینی آذربایجان، «قرابیه» و نحوه پخت آن از ۲۱ تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز و تا ۲۳ تیرماه با حضور فعالان این صنعت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پیرامون این جشنواره جامع، نشست رسمی اتحادیه قنادان کشور در تبریز طی روزهای برگزاری جشنواره قرابیه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تبریز تاکید کرد: به دنبال حضور گروه مستندساز شبکه مستند برای تهیه ۱۳ برنامه از توانمندی‌های آذربایحان شرقی، طی روزهای برگزاری این جشنواره یک برنامه اختصاصی از تهیه و تولید شیرینی قرابیه تهیه خواهد شد.

اسبقی اظهار داشت: هدف ما ارائه یک جشنواره در خور شان تبریز است لذا در این جشنواره میزبان میهمانان ویژه‌ای از سرتاسر کشور خواهیم بود و تمام تلاشمان بر این است تا این ظرفیت ارزشمند استان را به نحو احسن معرفی نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.