فرماندار شهرستان اسکو خبر داد؛ جشنواره گل محمدی به دهمین سال خود رسید

دهمین جشنواره گل محمدی (قیزیل گول) با رویکرد خلاقانه و با هدف دانش بنیان نمودن این محصول روز ۱۳ تیر ماه در روستای عنصرود (آستاری) شهرستان اسکو برگزار می گردد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، فرماندار شهرستان اسکو گفت: دهمین جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند امسال به صورت خلاقانه از جمله برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع زیبایی‌های گل محمدی، نشست علمی با موضوع تولید و فرآوری و دانش بنیان نمودن کشت گل محمدی در منطقه با حضور اساتید دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، نشست با سرمایه گذاران و تولید کنندگان در خصوص اشتغال زایی و افزایش ارزش افزوده محصولات، برگزاری نمایشگاه عرضه گل محمدی دامنه‌های سهند و تجلیل از فعالان نمونه در حوزه گل محمدی خواهد بود.

حسین فیروزی افزود: تولید گل سرخ از محور‌های اقتصادی شهرستان اسکو به شمار رفته و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی آن می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.

وی ادامه داد: ترویج ژِئو تیپ های برتر گل محمدی جهت مقاومت بیشتر در برابر خشکی و استفاده از درخچه های اصلاح شده، گلبرگ مناسب و زیادتر می تواند ضمن افزایش راندمان تولید انگیزه برای بالابردن سطح کشت به بهبود کیفیت این محصول نیز بیافزاید.

فرماندار شهرستان اسکو افزایش سطح زیرکشت گلستان‌های شهرستان، دانش بنیان کردن این محصول و فراوری آن و ایجاد ارزش افزوده را از جمله برنامه‌های توسعه برنامه ششم در این شهرستان برشمرد.

فیروزی تاکید کرد: از محور‌های این جشنواره شناساندن ظرفیت‌های گل سرخ محمدی در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی می‌باشد که همه ساله در قالب برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی شاهد حضور شهروندان از سرتاسر آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو هستیم.

گفتنی است دهمین جشنواره برداشت گل محمدی شهرستان اسکو روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه در روستای عنصرود از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.