بی مهری ها به ویترین اقتصادی آذربایجان

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در جمع خبرنگاران خبر داد؛

مدیرعامل نمایشـگاه بین المللی تبریز در یک نشسـت خبـری، چالش هـای فراروی این مجموعه را تشـریح کـرد و در همیـن چارچوب، سـنگ اندازی دسـتگاه هـای اداری در مسـیر حرکـت نمایشـگاه بیـن المللـی تبریـز و مانـع تراشـی آنان را به شـدت مـورد انتقاد قـرار داد.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، حبیـب ماهوتـی در ایـن نشسـت یکـی از چالش های نمایشـگاه بیـن المللـی تبریـز را بـی مهـری شـهرداری عنوان کرد و افزود: به تازگی شـهرداری تبریـز تابلوی اصلی نمایشـگاه که در جـادۀ ورودی نمایشـگاه تعبیـه شـده بـود را پایین کشـید!
وی بـا بیـان اینکـه پرونـدە تشـکیل شـده در خصـوص مالکیـت این اراضی در دسـت رسـیدگی در دادگاه اسـت افزود: سـوال ایـن اسـت که چـرا تابلـوی مـورد اشـاره کـه از دهـە ۷۰ در ایـن اراضـی تعبیـه شـده را امـروز به پایین می کشـیدند؟! و آیـا بعـد از ۳۰ سـال تـازه یادتـان افتـاده کـه تابلـوی نمایشـگاه بایـد از ایـن اراضـی برداشـته شـود؟ و اصلاً بـا برداشـتن ایـن تابلو چـه نفعی به شـهرداری مـی رسـد؟
مدیرعامـل نمایشـگاه بیـن المللـی تبریـز بـا بیان اینکـه ایـن بـی مهـری هـا از جانـب شـهرداری مسـبوق به سـابقه اسـت اضافه کرد: دو سـال قبل، شـهرداری از مـا خواسـت تابلوهـای اطلاع رسـانی متعلـق بـه نمایشـگاه کـه در بلـوار جـادۀ تهـران و برخـی نقـاط دیگر تعبیه شـده بـود را جمـع آوری کنیـم. آنها مـی گفتند باید فرم تابلوها عوض شـود و جالـب ایـن بـود کـه تابلوهـای جایگزیـن، دقیقاً
عیـن تابلوهـای خـود ما ولـی با قیمت های بسـیار بسـیار بـالا بودنـد، مـا فقـط روی تابلوهـای اطلاع رسـانی، عنـوان و زمـان برگـزاری نمایشـگاه هـا را می نوشـتیم و بـه هیچ وجه بهره بـرداری تبلیغاتی نداشتیم ضمن اینکه سـالانه ۳۰۰ میلیون تومان از بابـت همیـن تابلوهـا به شـهرداری مـی پرداختیم.
وی افزود: بـا اصـرار شـهرداری، دسـتور دادم تابلوهـای اطلاع رسـانی را از بیـخ و بُـن بِکنند که همیـن کار را هم کردنـد به دنبال ایـن اقدام ما، شـهرداری تابلوهای خـودش را نصـب کـرد امـا دو سـال اسـت که حتی یـک بنـر روی آنهـا نچسـبانده و این در حالی اسـت که مـا دسـت کم در آسـتانۀ نوروز یـا در ایـام محرم و صفـر، پیـام هـای متناسـبی را با هزینـۀ خودمان چـاپ و روی تابلوهای نمایشـگاه نصـب می کردیم.
ماهوتـی تاکید کرد: در خصـوص سـر درب نمایشـگاه بیـن المللـی تبریـز هـم با بـی مهـری شـهرداری مواجـه شـدیم به طـوری کـه درختان متعـددی را در حریـم سـر درب نمایشـگاه غـرس کردنـد تـا سـازۀ شـکیل مـا دیده نشـود!
مدیرعامـل نمایشـگاه بین المللـی تبریز همچنین مانع تراشـی های گاه و بیگاه مسـکن و شهرسـازی و دوایـر تابعـۀ ایـن اداره کل را دیگـر چالـشِ بـزرگ فـراروی نمایشـگاه خواند و گفـت: به تازگی پرونـده ای علیـه مـا در ارتبـاط با جـادۀ اختصاصی نمایشـگاه به وسـعت ۱۶ هکتار تشـکیل شده که مـی خواهنـد مـا را خلـع ید کننـد حرفشـان هم ایـن اسـت کـه ایـن زمیـن متعلـق بـه مسـکن و شهرسـازی بوده و اراضی، واگذار نشـده اسـت و این در حالی اسـت کـه مـا اسـناد محکم و متقنـی داریم مسـکن کـه ایـن اراضی به مـا واگذار شـده و اتفاقاً و شهرسـازی تـا ریـال ِ آخر بهـای زمین را هـم از ما گرفته اسـت.
ماهوتـی ادامـه داد: در مـورد دیگـری، امـور اراضی، ۵۵ میلیـارد ریـال از منابع ما را با به اجرا گذاشـتند وِ چـک ضمانت مربـوط به قـرارداد 50 ِ هکتـار زمین واقـع در محوطـۀ مرکـزی نمایشـگاه کـه در اردیبهشـت 96 در حـال انتقـال از جهاد کشـاورزی بـه وزارت صمـت بـود، برداشـته اسـت و حـالا در دادگاه بـه دنبـال اعـادۀ حقانیـت خـود هسـتند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.