برنامه‌های عید غدیر در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های عید غدیر در آذربایجان شرقی با محوریت مردم برگزارمی‌شود.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام حسن کاملی فر با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: هیچ مناسبت مهمی در تاریخ ۶۰۰۰ ساله انبیای الهی هم‌چون واقعه غدیر وجود ندارد.

 وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر، ولایت ۱۲ امام (ع) را معرفی کردند.

وی با بیان این‌که ریشه غدیر در قرآن کریم وجود دارد، ادامه داد: قرآن کریم بدون غدیر هدایت گر نبوده و غدیر نیز بدون قرآن کریم قابل تفسیر نیست و غدیر حتی از عاشورا، اربعین و نیمه شعبان نیز بااهمیت‌تر است.

کاملی فر با بیان این‌که غدیر کامل کننده دین است، تأکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به ایام غدیر داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در استان، تشریح کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، دانشگاهی و جشن‌های مردمی برای تبیین اهمیت غدیر در استان تدارک دیده شده است که ۹۰ درصد از آن‌ها بر پایه مردم محوری هستند.

وی اشاره کرد: برنامه‌های غدیر خم بنیاد از روز عید قربان و همراه با نماز عید قربان آغاز شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با اشاره به برپایی جشن‌های مردمی در پارک‌ها و محافل مختلف تبریز و شهرستان‌های دیگر استان، اظهار کرد: جشن بزرگ غدیرخم نیز در محوطه ارگ تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که بنیاد غدیر هیچ بودجه دولتی نداشته و ریالی از دولت دریافت نمی‌کند، ادامه داد: تمامی هزینه‌های این بنیاد توسط مردم و خیران تامین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.