صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در منابع آبی آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود این استان خبر داد.

قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری شیلاتی یکی از بخشهای با ظرفیت بالای درآمدزایی، اشتغالزایی، بازاریابی و عرضه مناسب آبزیان محسوب می‌شود و آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع آبزی پروری، ظرفیتی کم‌نظیر در این حوزه را داراست گفت: طی سالهای اخیر با آغاز فعالیت مراکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رونق بیشتر این بخش هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی شهرستان هشترود افزود: این شهرستان در ۱۲۰ كیلومتری جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است و از جمله شهرستان‌های با ظرفیت در حوزه کشاورزی و شیلات است که در راستای رونق بخشی به گردشگری در آن محدوده اقدام به صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی شده است.

جعفروند اضافه کرد: این مجموعه گردشگری در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق با ظرفیت ۱۰ میلیون مترمکعب آب ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی گرم آبی می‌باشد که میزان تولید ماهی با آب این سد بیش از ۷ تُن در سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری قرار دارد هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خواهد شد و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز گردشگری شهرستان با ایجاد تفریحاتی سالم قایقرانی، ماهیگیری با قلاب، عرضه زنده و پخت صحرایی آبزیان با ایجاد ارزش افزوده و نهایتاً سود بیشتر به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در خاتمه با ابراز امیدواری از افزایش تفرجگاههای شیلاتی اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه فی مابین فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود توسعه صنعت شیلاتی و گردشگری همزمان در این منطقه میسر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.