مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران: هر سرباز به یک مهارت نیاز دارد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: هر سرباز باید به یک مهارت مزین شود تا پس از پایان خدمت سربازی بتواند به یک اشتغال دست یابد.

علی مشایخی به مناسبت هفته ملی مهارت در جمع خبرنگاران افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تنها متولی آموزش های غیررسمی مهارت محور و اشتغال محور در کشور بوده و رسالت اصلی آن تربیت نیروی کار ماهر، متعهد و متخصص جهت رفع نیاز بازار کار، صنایع و نیز ایجاد اشتغال بر توانمندی های جوانان کشور می باشد.

وی تبریز را شهر قهرمان ها، شهر اقتصاد و قطب تولید و اشتغال در کشور دانست و اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی مسئولیت تربیت و تحویل نیروی انسانی متعهد و توانمند در جهت ایجاد زیر ساخت های اشتغال در استان و تبریز را برعهده دارد.

مشایخی بیان داشت: ۲۴ مرکز فنی و حرفه ای در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد  که در سه ماهه اول امسال، ۱۸ هزار نفر از خدمات فنی و حرفه ای بهره مند شده اند و آموزش برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، آموزش در زندان ها و  مرکز ماده ۱۶ و نگهداری معتادان بهبود یافته رایگان می باشد.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای در ۱۶ قالب آموزشی ارائه می‌شوند اظهار داشت: یکی از انوع آموزش مهارت آموزی، آموزش سربازان وظیفه است و هر سربازی که وارد هر یک از نیروهای های مسلح شود، شرط تسویه حساب و خروج از پادگان، داشتن گواهینامه از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و هر سرباز باید به یک مهارت مزین شود که بعد از پایان خدمت سربازی بتواند به یک اشتغال دست یابد.

مشایخی به طرح نخلستان اشاره کرده و گفت: این طرح مختص دانشجویان می باشد و هدف از آن کاهش بیکاری با رویکرد ارائه مهارت های مورد نیاز می باشد که دانشگاه تبریز به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

وی اعلام کرد: المپیاد ملی مهارت، کارزاری برای شناسایی نخبگان مهارتی برگزار می شود که در قالب المپیاد به مسابقات ملی معرفی می شوند و از تیم ۱۴ نفره کشوری، چهار نفر تبریزی هستند.

مدیر کل فنی و حرفه آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امروزه یکی از بهترین الگوهای آموزشی طرح استاد – شادگردی است که این طرح به نام تبریز ثبت شده است.

مشایخی افزود: در شهرستان های کلیبر و هشترود آموزشگاه فنی حرفه ای وجود ندارد و در راستای سند تحول در سه ماهه اول در چاراویماق راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم از  مهارت ها استفاده شود  و در ۲ شهرستان نیز، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و کارگاه ها را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده ایم.

مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: مدرک سازمان فنی و حرفه ای در ۱۴۷ کشور دنیا اعتبار دارد و متاسفانه ۳۰ درصد افراد صرفاً به دنبال مدرک هستند تا اقدام به مهاجرت نمایند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.