مجمع خیرین آبخیزداری استان البرز، الگویی موفق دراجرای پروژه های مشارکتی منابع طبیعی و آبخیزداری

شست مجمع خیرین آبخیزداری استان با مدیر کل و معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در ابتدای این جلسه با تاکید بر توجه ویژه به مسائل منابع طبیعی و علی الخصوص موضوع سیل و فرسایش و حفاظت خاک، بیان داشت: یکی از راهکارهای مهم و اصلی در تامین آب برای بخش های شرب، صنعت، دامداری، کشاورزی و علی الخصوص حفظ و حراست از عرصه های طبیعی در قالب تامین آب گیاهان مرتعی و مراتع مشجر انجام اقدامات آبخیزداری آن هم با رویکرد مشارکتی می باشد.

وی با اشاره به وضیت کنونی کشور و آمار بارندگی های سال جاری خاطر نشان کرد که در شرف یک دوره خشکسالی هستیم لذا باید همه‌ی تلاش خود را معطوف به حفظ آب و خاک، این دو منبع خدادادی با ارزش نماییم.بنابراین اگر این دو موضوع مهم و حیاتی آبخیزداری و حفاظت خاک، صرفا با تکیه بر منابع و اعتبارات دولتی انجام گیرد، یک عقب افتادگی و وقفه طولانی را ایجاد می کند که به زودی جبران نخواهد شد؛ چرا که بحث زمان و مدیریت همراه هم بوده و بدون مولفه زمان، خروجی مطلوبی حاصل نمی گردد؛ لذا برای رسیدن به وضع مطلوب انتطار می رود که خیرین به کمک مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری بشتابند.

ایشان افزود : مشارکت مردمی و دستگاه های اجرایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای و مدیریت پایدار سرزمین یک ضرورت است که خیرین نقش بسیار موثر در این مسیر می تواند داشته باشند.

فرضی بیان داشت نقش خیرین بالاتر از انجام صرفا یکسری اقدامات است، این مجمع می تواند در موضوعاتی که مرتبط با امنیت حیاتی و غذایی مردم می باشد، نقش تسهیلگر و جریان ساز را داشته باشد.

در انتها جلسه حامد فرضی با تاکید بر نگرش راهبردی که همان نگاه به سمت تامین منابع آبی پایدار است تصریح کرد: با سرمایه گذاری مجمع خیرین در این طرحهای اقتصادی علاوه بر انجام کارهای زیربنایی می توان انجام پروژه های زیربنایی را سرعت بخشید و قدم مثبتی در رفع چالش های پیش رو این اداره کل و مردم شریف استان البرز برداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.