در حاشیه روز ملی صنعت و معدن انجام گرفت؛ رونمایی از فرش ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تبریز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و رئیس مرکز ملی فرش ایران از قالی ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تبریز رونمایی گردید.

همایش روز ملی صنعت و معدن به منظور تجلیل از واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه آذربایجان شرقی و رونمایی از فرش ویژه جام جهانی قطر در سالن خاوران تبریز برگزار گردید.

در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن آذربایجان شرقی که معاون صنایع عمومی وزارت صمت و رئیس مرکز ملی فرش ایران و دیگر مقامات کشوری و استانی حضور داشتند از قالی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تبریز پرده برداری به عمل آمد.

خالق این اثر هنری با اشاره به اینکه طراحی آن که در ابعاد ۲ در ۱.۵ متر و با ۳۵۰ رنگ بافته شده، استاد نادر جلالی اقدسیان بر عهده داشته و ۷۰ درصد آن ابریشم و ۳۰ درصد مابقی نیز پشم گوسفند مرینوس با چله ابریشم است.

اسماعیل شفیعی افزود: فرش ویژه جام جهانی قطر در ۱۹ ماه بافته شده و یکی از نمادهای مهم بزرگترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۲ در سطح جهان خواهد بود و به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می گردد.

▪️هر ایرانی که بتواند یک قالی ایران را به ارز تبدیل کند یک وطن پرست واقعی است

رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز در حاشیه این مراسم با تقدیر از زوج هنرمند بافنده فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: با تلاش این زوج هنرمند جوان برای بافت این اثر، فرش ایران به یک برند تبدیل شده است!
احد عظیم زاده افزود: با توجه به اینکه کشورهای مختلفی که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به این کشور سفر خواهند کرد تابلوهای متنوعی نصب خواهند کرد اما اثر ماندگار فرش ابریشم تبریز یک اثر ماندگار بوده و برای کشورمان افتخار همیشگی خواهد بود!
صادرکننده برتر فرش ایران در ۱۵ سال اخیر اضافه کرد: از حدود ۶ سال پیش فرش ما برای عربستان و آمریکا تحریم بود و اگر صلاح باشد و توافقات برجام به نتیجه برسند کشورهای دیگر برای فرش ایران بازار بسیار خوبی خواهند داشت!
نفر اول فرش جهان با اشاره به اینکه علاوه بر شعبه فرش های تبریز در عمان، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس یک شعبه ویژه نیز در قطر راه اندازی خواهد شد تاکید کرد: زیرا اگر هر ایرانی که بتواند یک قالی ایران را به ارز تبدیل کرده و به کشور بازگرداند یک وطن پرست واقعی و افتخار آمیز محسوب می شود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.