دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛ ضرورت راه اندازی لشکر مطالبه گری در جامعه

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اما وقتی کاری را شروع می‌کنیم تخریب‌ها شروع می‌شود و برچسب ها و تهمت ها به سوی ما سرازیر می گردد.

 

حجت الاسلام محمدحسن نستوهی در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران به مناسبت دهه اول محرم که به این فریضه الهی نامگذاری شده است افزود: متاسفانه تا کسی می‌خواهد حرف حقی بزند برخی رسانه‌ها تیترهای مخاطب پسند تنطیم می کنند که معمولاً با یک وجهه تخریبی خاص بر علیه امر به معروف و مهی از منکر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه هجمه‌های زیادی درباره طرح عفاف و حجاب به وجود آمده است ادامه داد: در حالی که این قانون از سال ۸۴ تصویب شده و جالب اینکه نوک پیکان ما برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است اما فقط موضوع حجاب در دید همگان است.

نستوهی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم درباره سگ گردانی در پارکها و سطح شهر اقدامی انجام دهیم، مسئولان می‌گویند خلاء قانونی داریم در حالی که ما سیاستگذار احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم و آقایان باید این خلاء را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه در بحث حساسیت فعلی طرح عفاف و حجاب باید گریبان مسئولان را گرفت خاطرنشان کرد: اولین مشکل ما بحث آموزش است که نحوه امر به معروف و نهی از منکر درست انجام شود و کسی که خودش این کار را می‌کند باید دچار منکر نباشد و سپس حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف است تا از کسی که درست امر به معروف می‌کند حمایت‌های قانونی از او انجام شود.

نستوهی در خصوص عدم انجام کار نرم فرهنگی در حوزه حجاب اظهار کرد: موضوعی که در رسانه‌های آذربایجان شرقی در مورد همایش پیاده روی در تفرجگاه شاه گولی تبریز مطرح گردید کاری بود که یک پایگاه بسیج انجام داده بود و از ستاد امر به معروف هم کمک خواسته شده بود اما نهایتاً خودشان هم این همایش را لغو کردند و اصلاً به ما ارتباطی نداشت!

وی در خصوص فیلم‌های پخش شده در فضای مجازی و برخورد با بدحجابان توسط نیروهای انتظامی افزود: با هر رفتار غیرقانونی و غیراخلاقی در برخورد با بدحجابی مخالفیم و این مسئله را هم اعلام کرده ایم که اینگونه اتفاقات در حوزه ما نیست و مربوط به نیروی انتظامی است که باید از آنها سوال شود و فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

نستوهی فلسفه عاشورا را معطوف به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این امر باید در جامعه کنونی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا مسئولان در خط مقدم آن هستند و طرح عفاف و حجاب تنها در مورد پوشش زنان نیست بلکه به رفتار، گفتار و برخوردهای مردان نیز مربوط می شود و همانا هدف ستاد، راه اندازی لشکر مطالبه گری است.

شایان ذکر است هفته اول محرم هر سال به ایام گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و شعار “ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه” برای امسال نشان از ضرورت مطالبه گری دارد که به گفته دبیر این ستاد در آذربایجان شرقی، هیچ یک از ۳۱ دستگاه اجرایی دخیل در مورد این فریضه به وظیفه خود عمل نکرده اند!

? عکسها از: عصرآزادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.