وزش باد نسبتاً شدید و رگبار باران تا اواسط هفته در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و رگبار باران و رعد و برق تا اواسط هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار داشت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، از امروز تا بعدازظهر دوشنبه با توجه به گذر امواج تراز میانی جو و همراهی آن با شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و رگبار باران و رعد و برق به‌ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

در همین راستا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و در ارتفاعات اصابت صاعقه دور نیز پیش‌بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد کاهش جزئی دمای هوا خواهیم بود. از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود که با توجه به احتمال بارندگی در نواحی شمالی و شرقی استان و همچنین تعطیلات عزاداری تاسوعا و عاشورا توصیه می‌شود از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در مواقع بارندگی و صعود به ارتفاعات خودداری شود چراکه احتمال وقوع رعد و برق نیز وجود دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۷ و ۲۳ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۷ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است و ورزقان نیز با دمای ۱۲ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و میانه و جلفا با دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.