۱۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در پارک بزرگ تبریز تخریب شد

شهردار منطقه چهار تبریز گفت: ۱۶ مورد حصارکشی در محدوده پارک بزرگ این کلان شهر تخریب شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، آقای مسعود علیلو اظهار کرد: تخریب این تعداد حصارکشی در راستای صیانت از حقوق شهروندان و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، با حکم قضائی و همکاری معاونت خدمات شهری، اجرای احکام منطقه و نیروی انتظامی، انجام شد.

وی افزود: جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز موضوع مهمی است و با توجه به اینکه این نوع ساخت و ساز‌ها فاقد اصول شهرسازی بوده و تعرض به معابر عمومی را در پی دارد، با جدیت این مهم را پیگیری و با آن برخورد می‌کنیم.

طرح احداث «پارک بزرگ» تبریز در منتهی الیه شمال غرب تبریز در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فاز‌های اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

پارک بزرگ (حکم آباد) در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود؛ ۲ رودخانه مهران رود و تلخه رود از وسط این پارک عبور می‌کنند.

این پارک دارای امکاناتی همچون پیست‌های اتومبیل سواری، اسب‌سواری و دوچرخه سواری، دریاچه‌های قایق رانی، رستوران‌های متعدد، سالن‌های سرپوشیده تفریحی، شهربازی و هتل ۵ ستاره خواهد بود.

طبق اعلام شهرداری تبریز، این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن در کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم آن شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است؛ برای اجرای این پارک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز اعتبار تخصیص یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.