هر کسی که گوشی هوشمند و سواد خواندن و نوشتن دارد، خبرنگار نیست

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ضمن احترام به خبرنگاران شناسنامه دار و مجاز که در راستای شناسایی مسائل و مشکلات شهری و ایجاد حساسیت برای مسئولان تلاش می کنند، هر کسی که سواد خواندن و نوشتن و یک دستگاه گوشی هوشمند دارد، خبرنگار نیست.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، محمد اسدیان در شصت و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لایحه دوفوریتی شهرداری کرج با موضوع اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به تقدیر از اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار و برگزاری همایش تجلیل از آن ها و نیز ۵۰ میلیون تومان به برگزاری جشنواره مطبوعات استان البرز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد، اظهار داشت: وظیفه اصلی خبرنگاران، نگاشتن واقعیت ها با مصلحت اندیشی است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: معنای خبرنگار در فرهنگ لغت دهخدا تعریف و وظایف او مشخص شده است اما ضمن احترام به خبرنگاران شناسنامه دار و مجاز و افرادی که زیر نظر خانه مطبوعات فعالیت و در راستای شناسایی مسائل و مشکلات شهری و ایجاد حساسیت برای مسئولان تلاش می کنند، هر کسی که سواد خواندن و نوشتن و نیز یک دستگاه گوشی هوشمند دارد، خبرنگار نیست.

اسدیان عنوان کرد: سال گذشته مأموریتی به مرکز پژوهش ها داده و مقرر شد در روز خبرنگار برای افرادی که واقعا در حوزه خبر فعال هستند، جوایز نفیس تری در نظر گرفته شود، همچنین دستورالعملی تهیه و بررسی رنکینگ رسانه ها آغاز شد اما ادامه پیدا نکرد؛ ظاهرا برای امور روی زمین مانده مسابقه ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنده مخالف برگزاری مراسم نمادین تجلیل از اصحاب رسانه نیستم اما سال هاست که این گونه برنامه ها بدون ریشه یابی و مسئله یابی اجرا می شود. آیا مشکل خبرنگاران با یک کارت هدیه حل می شود؟

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: مسائل جدی تری در خصوص این قشر وجود دارد که باید به آن ها نیز پرداخته شود.

اسدیان یادآور شد: به منظور رعایت عدالت و تشویق و تجلیل بیشتر خبرنگارانی که زحمات بیشتری را در حوزه مدیریت شهری متحمل می شوند، نیاز به داوری دارد که باید شاخصه های آن نیز مشخص شود اما اگر داوری صورت نگیرد و تقدیر از همه به صورت یکسان صورت گیرد، عملا مشکلی برطرف نمی شود؛ افرادی که زحمات بیشتری را متحمل شده اند، باید هدیه ای با مبلغ بیشتر دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.