رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛ وضعیت مناسب آذربایجان شرقی در ذخيره گندم

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش ۱۰۰ درصدي خريد تضميني گندم از کشاورزان استان نسبت به  مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اکبر فتحی با بیان اینکه تاکنون ۳۸۷ هزار هکتار از سطح زير کشت گندم استان برداشت شده است افزود: ميزان خريد گندم تاکنون ۱۷۱ هزار و ۲۶۳ تُن بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۵ هزار و ۵۱۴ تن بود که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی ارزش کل گندم خريداري شده استان را  يک هزار و ۹۸۱ ميليارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۳۲ ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ايم که اين ميزان ۲۲ درصد از کل ارزش گندم خريداري شده به صورت تضميني را تشکيل مي دهد.

فتحی اضافه کرد: در سال زراعی جاري ۱۲ هزار و ۹۴۹ تن گندم به صورت توافقي، ۱۱ هزار و ۲۰۶ تن به صورت بذري و ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن گندم مانده از سال گذشته خريداري شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي تامين امنيت غذايي مردم را مهمترين هدف مجموعه متبوع خود دانست و تاکید کرد:  تلاش خواهيم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خريد تضميني را هر چه سريعتر پرداخت نماييم تا کشاورزان نيز دغدغه اي در اين خصوص نداشته باشند.

وي با بيان اينکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزايش يافته است اظهار کرد: کشاورزان گندم توليدي خود را به مراکز خريد تحويل دهند و از تحويل گندم به غير مراکز خريد خودداري کنند.

فتحی با بيان اينکه ذخيره گندم استان اکنون وضعيت مناسبي دارد یادآور شد: تاکنون خريد گندم در سطح استان بيش از ۱۰۰ درصد نسبت به کل گندم خريداري شده در سال گذشته رشد داشته و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فصل خريد نسبت به سال گذشته بيش از ۲۰۰ درصد رشد خريد تضميني گندم داشته باشيم.

گفتني است به گفته او، تاکنون ۶ ميليون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خريد تضميني از گندمکاران کشور خريداري شده است در صورتي که سال گذشته تا اين تاريخ ۴ ميليون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خريداري شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.