سنددار کردن اراضی به کشاورزان قدرت می دهد/ تمامی اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم سنددار می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی برای کشاورزان قدرت ایجاد نموده و زمینه استفاده آنها از حقوقشان را مهیا می کند.
عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در همایش سنددار کردن اراضی کشاورزی که با حضور مسئولین استانی و دادستان تبریز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله(ع)، سنددار کردن زمین های کشاورزی علیرغم قوانین متناقضی که در این خصوص وجود دارد را اقدامی سازنده توصیف نموده و گفت: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین سازمانهای مربوطه در راستای افزایش سرعت اجرای قانون سنددار کردن اراضی کشاورزی است و این مهم با هدایت و راهبری دادستان تبریز بیش از پیش عملی خواهد شد.
وی عملکرد استان در حوزه سنددار کردن کشاورزی را نامناسب دانسته و خاطرنشان کرد: سند برای کشاورز قدرت می آورد و کشاورزان باید از حق خود برخوردار باشند که از سند خود در امورات لازم استفاده نمایند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی سنددار کردن اراضی کشاورزی را ماموریتی در حوزه وظایف سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک دانست و اظهار داشت: هر آنچه که بتواند به ارتقا وضعیت کشاورزان و جامعه روستایی منجر شده، گرهی از مشکلات وی گشوده و حوزه کشاورزی را بهبود ببخشد، از وظایف جهاد کشاورزی است و باید در راستای اجرایی شدن آن تلاش مضاعف نمود.
فتحی تلاش جهاد کشاورزی برای درج پلاک ماشین آلات کشاورزی جهت دریافت سوخت را نمونه ای از اقدامات این مجموعه در راستای حل مشکلات کشاورزان دانسته و گفت: در حوزه توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی نیز ما مستقیما مسئولیتی نداشتیم اما داوطلبانه پیشقدم شدیم تا به تخصیص سوخت به ماشین آلاتی که در تولید نقش اساسی دارند، نقش فعال ایفا نماییم.
وی با اشاره به ضرورت صدور سند برای اراضی کشاورزی از بعد حل مسایل اجتماعی و کشاورزی، گفت: برای سرمایه گذاری و صدور پروانه در حوزه کشاورزی، داشتن سند شرط است و اگر این سند صادر نشود کشاورز از دریافت مجوز لازم نیز محروم می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی صدور سند زمین های کشاورزی را وظیفه ای مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره ثبت اسناد و املاک دانسته و اظهار داشت: از همه مدیران جهادکشاورزی شهرستانها می خواهم همکاری تمام عیاری در این حوزه داشته باشند تا این قانون با سرعت هر چه بیشتر اجرا شود.
فتحی ادامه داد: از آنجا که صدور سند مساله ای تقاضا محور است، باید کشاورزان را مجاب نماییم که اجرای این قانون عواید و منافع زیادی برای آنها دارد.
وی با اشاره به تعهد وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص سنددار کردن تمامی اراضی کشاورزی تا پایان کار دولت سیزدهم، گفت: یکی از شاخص های بررسی عملکرد شهرستانها، سنددار کردن اراضی خواهد بود و در پایان هر ماه، عملکرد هر شهرستان در این خصوص ارزیابی خواهد شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل ارضی را از اولویت های این سازمان دانسته و با ابراز نارضایتی از سرعت اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح ها باید در نهایت منجر به صدور سند برای کشاورز شود چرا که اگر از این ظرفیت قانونی به درستی استفاده نشود، برای کشاورزان مشکل ساز خواهد شد.
فتحی در پایان کارنامه استان در حوزه رفع تداخل و سنددار کردن اراضی را ناموفق خوانده و ابراز امیدواری کرد با همکاری، هماهنگی و همدلی همه سازمانها، روند اجرای این قانون سرعت بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.