تاسیس ایستگاه راه آهن در دانشگاه

شعار سال که یک شعار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری بود

عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی:

رئیس دانشگاه آزاد ایلخچی گفت: شعار سال که یک شعار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری بوده و بایستی اذعان داشت که مشکلات صنعت فقط از طریق بنیان دانش قابل حل شدن است.

عصرآزادی آنلاین: حامد تقی‌پور فرشی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در سال 82 در واحد استیجاری تاسیس و در سال 88 به این مکان فعلی انتقال یافتیم‌ و جا دارد از زحمات دکتر احمد‌زاده که تاسیس این دانشگاه را برعهده داشتند و دکتر نریمانی که در استحکام این دانشگاه خیلی زحمت کشیدند و دکتر رنجبران که 5 سال ریاست این واحد را برعهده داشتند، تشکر نمایم.

وی گفت: این دانشگاه در حیات کوتاه مدت خود به افتخارات فراوانی دست یافته که از جمله در سال 1394 و 1400 در جشنواره فرهیختگان به عنوان دانشگاه برتر در ردیف دانشگاهی خود در بین 300 دانشگاه را کسب کرده است.

شاخص دانشگاه ایلخچی در حوزه رباتیک شناخته می‌شود و مقام‌های زیادی را در این بخش کسب کرده است.

تقی‌پور افزود: ربات‌های انسان‌نما در 3 سایز  هستند که ربات این دانشگاه قدش بالای 120 سانتیمتر است و در سال 2016 در لاپیزیک آلمان به مقام سوم و در سال 2017 ژاپن مقام سوم و در سال 2018 در کانادا رتبه چهارم را کسب کرده است.

در کشورها هم در سال‌های 94 تا 97 مقام قهرمانی را کسب کرده ایم.

 همچنین از افتخارات دیگر این دانشگاه می‌توان به کسب مقام اول آب شیرین‌کن در دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد و ‌مقام دوم سازه‌های فولادی را به دست آورد‌ه و آقای دکتر آذرپور هم به عنوان مسوول آزمایشگاه برتر انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه آزاد ایلخچی تصریح کرد: افتخار اخذ مجوز مرکز رشد برای نخستین بار بین دانشگاه‌های متوسط و کوچک را به دست آورده ایم و در سطح مرکز رشد از سطح 3 به سطح دو ارتقا یافتیم  که در آذربایجان‌شرقی تنها تبریز، اهر و ایلخچی از سطح 3 به سطح دو رشد پیدا کردند.

از محصولاتی که در این مرکز رشد ساخته می‌شود محلول های ضد عفونی کننده است که در ایام کرونا خیلی به این امر کمک کرد. نرم افزار آنلاینی در جلسات مجازی به نام سها که به عنوان اولین سامانه‌ای معرفی شد تا ایام کرونا جلسات و کلاس‌ها به صورت مجازی استفاده گردد.

رئیس دانشگاه آزاد ایلخچی بیان داشت: سرای نوآوری امید کمک می‌کند محصولی که تولید شده برای تولید انبوه و ورود به بازار را داشته باشد و مجوز ساخت دو ربات صنعتی را اخذ کردیم.

تحصل در دو رشته با یک شهریه ثابت/ مزایای طرح پوشش

تقی‌پور در مورد ویژگی متمایز دانشگاه ایلخچی با واحدهای همردیف گفت: امکان تحصیلی در دو رشته تحصیلی با پرداخت یک شهریه ثابت فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند در دو رشته متفاوت تحصل نمایند.

در طرح پویش دانشجو در حین تحصیل وارد کارخانه شده و طرح قرارداد با دانشگاه می‌شود. مزیت این طرح این است که شهریه‌اش را آن واحد صنعتی تقبل کرده و آینده شغلی‌اش هم تصمین می‌شود و الویت استخدام با این نفرات است.

فاصله دانشگاه ایلخچی به تبریز به 15 دقیقه کاهش می‌یابد

تقی‌پور عنوان کرد: دانشگاه ایلخچی بر جاده تبریز به آذرشهر قرار داد و مجوز تاسیس ایستگاه مسیر راه آهن تبریز دانشگاه شهید مدنی در دانشگاه ایلخچی هم اخذ و کارهای عمرانی در حال انجام است و باید عنوان کنم جاده تبریز آذر شهر  از جاده های پرتردد کشور است و با تاسیس این ایستگاه فاصله تبریز با این دانشگاه به 15 الی 17 دقیقه کاهش خواهد یافت.

شعار هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب

رئیس دانشگاه اسلامی ایلخچی گفت: شعار سال که یک شعار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری بوده و مشکلات صنعت فقط از طریق بنیان دانش قابل حل شدن است.

وی افزود آزمایشگاه  دانشگاه ایلخیچی یکی از مجهزترین و تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان است.

دانشگاه نسل اول که آموزش محور بودند و دانشگاه نسل دوم پژوهش محور. دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین شناخته شده و دانشگاه ایلخچی دانشگاه نسل سوم است و باید دانشگاه را به سمت صنعت ببریم.

دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی واقع در شهر ایلخچی از توابع شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و یک هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۲۵ هیات علمی، ۱۰۰ استاد حق التدریس در ۸۸ رشته آموزشی هم اکنون در این مرکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.