مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان: آذربایجان شرقی ۹ هزار و ۸۶۸ شهید سرافراز دارد

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: در یک برنامه سه ساله، گلزارهای شهدای سطح استان بازسازی خواهند شد که در سفر اخیر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی آنها تخصیص یافته است.

“جابر ابوالفتح‌زاده” در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در دولت سیزدهم بنیاد به طرف برنامه محوری حرکت کرده است تا دِین خود را نسبت به ایثارگران و خانواده آنان ادا نماید.

وی ادامه داد: امروز هر کس قصد دارد به صورت کاملاً سرافراز مسیر انقلاب را طی کند باید ادامه‌ دهنده راه شهدا باشد زیرا شهدا در ابتدای پیروزی انقلاب برای حفظ نظام و اسلام از جان خود گذشتند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه تر کرده  و با مشارکت تمام دستگاه ها و آحاد مردم باورهای دینی و راه شهیدان و ایثارگران را تحقق بخشیم.

ابوالفتح زاده با اعلام اینکه بنیاد شهید به دنبال احیای ایثار و فداکاری شهدا در جامعه است اضافه کرد: تلاش ما برای استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای ایثارگران است اما واقعیت این است که به دلیل پایین بودن میزان جذب نیرو در دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی با مشکل استخدام فرزندان ایثارگران مواجه هستیم اما تمام جانبازان بالای ۲۵ درصد به هیچ عنوان بیکار نیستند.

وی از قانون جامع ایثارگران که مشتمل بر ترویج فرهنگ ایثار و احقاق حقوق اجتماعی آنهاست سخن به میان آورد و گفت: اشتغال و مسکن در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی می باشد.

ابوالفتح زاده تعداد آزادگان ساکن در آذربایجان شرقی را حدود یکهزار و ۸۹۳ نفر آزاده داریم اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار نفر از آنها در تبریز و مابقی در ۱۷ شهر دیگر استان زندگی می کنند.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی ۹ هزار و ۸۶۸ شهید و ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر جانباز از دوران جنگ تحمیلی دارد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۹ نفر از آنها جانباز زیر ۲۵ درصد هستند.

ابوالفتح زاده تاکید کرد: ایجاد و توسعه ظرفیت لازم در رسانه ها با تاکید بر تولید برنامه های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه هایمان است.

مدیر کل بنیاد شهید استان خاطرنشان کرد: طرح خاطره نگاری و ثبت و ضبط والدین شهدا امسال انجام خواهد شد و تمام والدین، همسران و جانبازان بالای ۵۰ درصد ثبت خاطرات خواهند شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ از ۳۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت حمایت کرده ایم و در صدد ایجاد عدالت در بین ایثارگران هستیم و تعداد ۱۶۱ هزار و ۶۵۸ نفر از آنها نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

ابوالفتح زاده در رابطه با بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز نیز اظهار داشت: برای توسعه و تجهیز این بیمارستان ۲۰ میلیارد تومان در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است تا با بهره برداری از فاز توسعه ای این بیمارستان با تجهیزات مدرن، عملیات پزشکی به نحو مطلوب انجام گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید با بیان اینکه ۲۵ درصد جذب دستگاه های دولتی به فرزندان شهدا اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ اشتغال ایجاد شده برای فرزندان شهدا و ایثارگران از طریق آزمون یکهزار و ۵۱۹ نفر بوده است.

وی افزود: تعداد کل گلزارهای شهدای آذربایجان شرقی یکهزار و ۱۶۶ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مزارها ۹ هزار و ۵۹۰ مقبره است که ۲ هزار و ۸۲۶ مقبره در گلزهرهای شهدای مناطق روستایی می باشند لذا مبلغی که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان تخصیص یافته علاوه بر اعتبارات سازمان برنامه و بودجه می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با ذکر این نکته که تلاش می شود تا رسیدگی به امور رفاهی ایثارگران و زندگی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه ریزی های اصولی پیش رود بیان کرد: حفظ و ارتقای منزلت اجتماعی آنها، ارتقای سطح علمی و آموزشی، ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت، افزایش کیفیت زندگی با حفظ کرامت و اصلاح نظام اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی های اجتماعی از جمله آنهاست.

? عکسها از: عصرآزادی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.