مراسم خاکسپاری محمدزاده صدیق در تبریز برگزار شد

مراسم خاکسپاری دکتر حسین محمدزاده صدیق (دوزگون) نویسنده و پژوهشگر شناخته شده زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی روز گذشته در تبریز برگزار شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مرحوم محمدزاده صدیق پس از گذراندن یک دوره بیماری، بامداد روز چهارشنبه دوم شهریورماه در سن ۷۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

شاعر و نویسنده ایرانی متولد ۱۳۲۴ در محله سرخاب تبریز بود. وی بیشتر به دلیل پژوهشهایش در حوزه زبان و ادبیات ترکی مشهور بود و فعالیت خود را با هفته نامه «هنر و اجتماع» روزنامه مهد آزادی تبریز آغاز کرد و پس از آن در سالهای 1350 و 1360 شمسی با تاسیس نشریات دیگری چون یولداش، انقلاب یولوندا، یئنی یول، بولتن و هفته نامه سهند ویژه‌نامه روزنامه اطلاعات، آن را ادامه داد.

دکتر صدیق آثار فراوانی دارد که می‌توان به نشر ترجمهٔ دیوان لغات الترک اثر محمود کاشغری، خلاصهٔ عباسی، مجموعه آثار ملا محمد فضولی، مجموعه دیوان‌های شاعران کلاسیک آذربایجان و قارا مجموعه اشاره کرد.

پیکر مرحوم حسین محمدزاده صدیق صبح روز پنجشنبه سوم شهریورماه به تبریز منتقل شد و پس از برگزاری مراسم تشییع در قطعه نام‌آوران وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.